සාතන් ඔබගේ සතුරා වන්නේ ඇයි? (Why Satan is your enemy?)



සාතන් ගින්නෙන් මවන ලද ජීවියෙකි. ඔහුගේ ආරම්භක වාසස්ථානය ස්වර්ගය යි. එහෙත් ඔහුට ස්වර්ගය අහිමි වුයේ ආදම් තුමාට නමස්කාර නොකිරීම නිසාය. මේ හේතුවෙන් ඔහු මුල සිටම මිනිසාගේ පරම සතුරෙකු බවට පත් විය. එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස සාතන් ආරම්භයේ සිටම සක්‍රීය ලෙස මිනිසාව නොමග යැවීමට ක්‍රියා කරන්නේය. සාතන්ගේ විශේෂත්වය වන්නේ ඔහු මිනිසාව නොමග යවන්නේ මිත්‍රයෙකුගේ වේශයෙන් වීමයි. 

සාතන්ගේ රැවටීම නිසා බොහෝ අය ඔහුගේ උගුල් වලට හසු වන අතර නිරයට යන මාර්ගය තෝරා ගන්නේය. එහෙත් සාතන් ගැන මිනිසාට නබිවරුන් හරහා අනතුරු හඟවා තිබේ. 

මිනිසා සහ සාතන් අතර පොදු ලක්ෂණයක් වන්නේ ඔවුන් දෙදෙනාටම ස්වයං තීරණ ගැනීම සඳහා හැකියාව තිබීමයි. එම හැකියාව නිසා ඔවුන්ට දෙවියන් පෙන්වා ඇති නිවැරදි මාර්ගය හෝ ඊට එරෙහි මාර්ගය හෝ තෝරාගැනීමට නිදහස ලැබෙන්නේය. එය ඔවුන්ගේ ජය හෝ පරාජය තීරණය කරන ප්‍රධාන සාදකය වේ. 

දෙවියන් ආදම් තුමාව මැටියෙන් නිර්මාණය කොට ඔහුට සුජුද් (නමස්කාර) කරන ලෙස අණ කල කල්හි සාතන් හැර සියළුම දේවදුතයින් ඊට එකඟ විය. සාතන් තමන්ට ලැබී ඇති ස්වයං තීරණ ගැනීමේ හැකියව නිසා වැරදි තීරණයකට එළඹුනේය. ඒ අනුව ගින්නෙන් මවා ඇති ඔහු පස්වලින් මවා ඇති ආදම්තුමාට නමස්කාර කිරීම ප්‍රතික්ෂේප කළේය. එය සාතන්ගේ විනාශයට හේතු විය. "ආදම්ට සුජුජ් කරන්නැයි අප දේවදුතයින්ට පැවසූ කළ ඉබ්ලිස් හැර අන් සියල්ලෝම සුජුද් කළෝය. ඔහු ජින්වරුන්ගෙන් කෙනෙක් වුහ; ඔහු තම අධිපති (අල්ලාහ්ගේ) අණට අකීකරු විය. ඔහු (ඉබ්ලිස්) නුඹලාගේ සතුරෙක්ව සිටියදී,  ඔහුව සහ ඔහුගේ ප්‍රජාව මා වෙනුවට ඔබලාගේ ආරක්ෂකයන් ලෙස ගන්නෙහු ද?" (කුරානය 18:50).

සාතන් දෙවියන්ගේ අණට අකීකරු වුයේ ඔහුගේ උඩඟු කම නිසාය. ඒ අනුව සාතන් අල්ලාහ්ගේ අණ ලැබී තිබියදීත් ආදම්තුමාව පහත් කොට සලකා ඔහුට නමස්කාර කලේ නැත. මේ හේතුවෙන් ඔහු තම විනාශය අත්කර ගත්තේය. මිනිසුන් අතරද උඩඟු කම නිසා දෙවියන් පෙන්වා ඇති නිවැරදි මාර්ගය ප්‍රතික්ෂේප කරන අය ඕනෑතරම් සිටිති. ඔවුන්ට අත්වන්නේද සාතන්ට අත්වූ ඉරණම ම වේ. සාතන් එදා පිටු පෑවේ අල්ලාහ්ගේ එක් නියෝගයකට පමණි. එහෙත් අද මිනිසා විසින් අල්ලාහ්ගේ බොහෝ අනවලට පිටුපාමින් සිටින්නේය. ඒ අනුව ස්වර්ගයෙන් මෙළොවට පැමිණි මිනිසා අනෙක් පියවර ලෙස නිරයට යාමට බලා සිටින්නේය. කෙසේ වෙතත් මිනිසා නිවැරදි මාර්ගය පිලි පදින්නේ නම් නැවතත් ස්වර්ගය අත්කර ගත හැකිය.  

අල් කුරානයේ සාතන් ගැන මෙසේ අනතුරු හඟවා තිබේ. "නියතව සාතන් නුඹලාට සතුරා වේ. එහෙයින්, නුඹලා ඔහුව සතුරා ලෙසම සලකනු. ඔහු තම කණ්ඩායම නිරයේ වැසියන් වීමට අරාධනා කරයි" (කුරානය 35:6). තවද කුරානය තුල මෙසේද පවසා තිබේ. "ආදම්ගේ දරුවෙනි! නුඹලා සාතන්ට නැමදුම් නොකරන්න. නියතව ඔහු නුඹලාට පැහැදිලි සතුරා වේ යැයිද, තවද, මටම නැමදුම් කරන්න, මෙයම ඍජු මග වේ යැයිද මම නුඹලාගෙන් ප්‍රතිඥාව නොඅරගන්නේම්ද? නියතව ඔහු නුඹලාගෙන් අධික පිරිස් නොමගෙහි යැව්වේය. නුඹලා අවබෝද කරගන්නන් ලෙස නොසිටියෙහුද?" (කුරානය 36:60-62).

සාතන්ගේ එකම පරමාර්ථය මිනිසාව ස්වර්ගයට යෑමෙන් වැළැක්වීමය. මේ නිසා ඔහු මිනිසාගේ මිත්‍රයෙකු ලෙස පෙනී සිටිමින් නිවැරදි මාර්ගය වෙනුවට වැරදි මාර්ගය පෙන්වා දෙන්නේය. ඊට හසුවන බොහෝ අය සාතන්ගේ අඩි පාරේ ගමන් කරමින් සුරාව, සුදුව, මිනී මැරීම, මංකොල්ල කෑම් ආදිය සිදු කරති. එසේම නිවැරදි මාර්ගය වෙනුවට පිළිම වලටත්, ආගම දෙසීමට පැමිණි සාතෘවරුන්ටත්, මළවුන්ටත් වඳිති. තවත් සමහරු මුදල් වලට දේවත්වයෙන් සලකති. සාතන්ගේ උවමනාවත් එයම වේ. 

සාතන්ගෙන් බේරීම සඳහා අවශ්‍ය මාර්ගය නබිවරුන් හරහා මිනිසාට ලබා දී තිබේ. ඒ අනුව මෙලොවට සිය දහසකට වඩා නබිවරුන් පැමිණියෝය. ඔවුන්ගෙන් අවසානයට පැමිණියේ මුහම්මද් නබි තුමාය. අල් කුරානය එතුමාට පහළ වූ අවසාන දේව පණිවිඩය වේ. 

මිනිසා නිවැරදි මාර්ගය වෙනුවට වැරදි මාර්ගය තෝරා ගත්තේ නම් ඔහුට අත්වන ඉරණම කුරානයේ මෙසේ විස්තර කොට තිබේ. “මෙම වැරදි කරුවන් තමන්ගේ දෙවියන් ඉදිරියේ (නවතා තබන අවස්ථාවේදී) ඔවුන් හිස නැමු අය වශයෙන් 'අපගේ දෙවියනි! අපගේ ඇස්ද කන්ද විවෘත විය. ආපසු (මනු ලොවට) යවනු මැනව. අපි දැහැමි ක්‍රියාවන් කරන්නෙමු. නියත වශයෙන්ම අපි මේ (විනිශ්චය දිනය) විස්වාස කරමු'යි පවසනු ඇත" (Q 32:12). එහෙත් එම අවස්ථාවට මුහුණ දුන් පසු නැවත හැරීමක් නැත.

ලෞකික ජීවිතය මිනිසාට පරීක්ෂාවක් බව කුරානයේ ඉතා පැහැදිලිව සඳහන් කොට තිබේ. එසේම සාතන් මිනිසාගේ පරම සතුරෙකු බවත් පවසා ඇත. ඒ අනුව නිමක් නැති ස්වර්ගය අත්කර ගැනීම සඳහා මිනිසාට කල යුතුව තිබෙන්නේ සාතන්ගේ උගුල් වලට නොරැවටී දෙවියන් පෙන්වා ඇති නිවැරදි මාර්ගය අනුගමනය කිරීම යි. 

By Fasy Ajward.
B.Sc(Special)Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

https://www.facebook.com/thetruepathofislam

http://truepath1.blogspot.com/
Twiter:- thetrue_path









Comments

Popular posts from this blog

අල්ලාහ් කවුද? (Who is Allah?)

අලුත් අවුරුදු සැමරීම ගැන ඉස්ලාම් පවසන්නේ කුමක්ද? (What does Islam say about celebrating New Years?)

ඉස්ලාම් දහම තුල ඉවසීම වෙනුවෙන් ඉහළ වටිනාකමක් ලැබෙන්නේ ඇයි? (Why is patience highly valued in Islam?)