අල් කුර්ආනය තුල යුද්ධයට සම්බන්ධ වැකි අඩංගු වන්නේ ඇයි? (Why does the Quran contain verses related to war?)


අල් කුරානය මිනිසාට අංග සම්පුර්ණ ජිවන ක්‍රමයක් පෙන්වා දී ඇත. එබැවින් නබිතුමා රට පාලනය කලේද කුරානය පදනම් කරගෙන යි. අදටත් සව්දි අරාබියාවේ ව්‍යවස්ථාව ලෙස පිළිගන්නේ අල් කුරානයය වේ. ඉස්ලාම් යන්නෙහි තේරුම සාමය නම් අල් කුරානයේ යුද්ධයට සම්බන්ද වැකි අඩංගු වීම ගැන කෙනෙකුට ප්‍රශ්න කල හැකිය. ඇත්ත වශයෙන්ම කුරානයෙන් යුද්ධ කිරීමට අවසර දෙන්නේ ජනතාවගේ ආරක්ෂාව උදෙසාය. එම අවසරය ලබා දීමට පෙර නබිතුමා සහ සහාබා වරුන් කුරෙයිෂ් වරුන්ගේ කෘර වද හිංසා වලට ගොදුරු වුහ. එහෙත් එදා යුද්ධ කිරීම සඳහා අවසර නොතිබුණු බැවින් ඔවුන්ට සිදු වුයේ ඒවා ඉවසා ගැනීමට ය. කෙසේ වෙතත් යමෙක් ගහන්න ගහන්න ඔලුව පහත් කර ගෙන සිටීම නිවට කමකි. එබැවින් ඉවසීමේ සිමාව උපරිමයට පැමිණි පසු යුද්ධ කිරීම සඳහා කුරානයෙන් අවසර ලබා දෙන ලදී. 

කුරානයයෙන් යුද්ධයකට අවසර දෙන්නේ සතුරු අක්‍රමනයකදී පමණි. ඒ අනුව මුස්ලිම්වරුන් ආරක්ෂාව වෙනුවෙන් යුද්ධ කලත් වෙනත් ජාතින් යුද්ධ කරන්නේ රටවල් අල්ලා ගැනීමටත් එම රටවල් වල ඇති සම්පත් කොල්ල කෑමටත් ය. තවද ඉස්ලාමීය නීතිය අනුව හේතුවක් නොමැතිව යුද්ධයක් ආරම්භ කල නොහැකිය. 

සාමය වෙනුවෙන් යුද්ධ කරන්නේ මුස්ලිම්වරුන් පමණක් නොවේ. එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිදානය ද සාමය වෙනුවෙන් යුද්ධ කිරීමට නිත්‍ය හමුදාවන් නඩත්තු කරන්නේය. ඉන් කෙරෙන්නේ අවශ්‍ය විටකදී සාමය වෙනුවෙන් යුද්ධ කිරීමය. එසේම ලංකාව බුද්ධාගමට මුල්තැන දෙන රටක් වුවද එහි නිත්‍ය හමුදා බල ඇණි ස්ථාපනය කොට තිබේ. එහෙත් කිසිවෙකු විසින් ඉස්ලාම් දහමට මෙන් බුදු දහමට ගරහන්නේ නැත. 

ඉස්ලාම් දහමින් යුද්ධයට ලබා දී ඇති අවසරයටත් අනෙක් ජාතින් යුද්ධයට ලබා දී ඇති අවසරයටත් අතර විශාල වෙනසක් තිබේ. ඉස්ලාම් දහම අනුව යුද්ධයක් ආරම්භ කල හැක්කේ සතුරා පහර දීමෙන් පසුය. එසේම සතුරා යුද්ධය නවතා සාමයට අරාධනා කල වහාම යුද්දය නැවැත්විය යුතුය. මෙවැනි තත්වයක් ඉස්ලාම් හැර වෙන කොහෙවත් දැකිය නොහැක. 

ඉස්ලාම් යුද්ධයට අවසර ලබා දී ඇති අකාරයටම යුද්ධයකදී පිළිපැදිය යුතු ආචාර ධර්ම ද පෙන්වා දී ඇත. ඒ අනුව යුද්ධයට සම්බන්ද නොවන කිසිවෙකු ඝාතනය කිරීම වරදකි. පල දරන ගස්කොළන් හෝ සතා සිව්පාවන් මෙන්ම ගොඩනැගිලි, පුජනීය ස්ථාන විනාශ කල නොහැකිය. 

යුද්ධයට අවසර ලබා දෙන කුරානය යුද්ධයේදී අල්ලාගනු ලබන සිරකරුවන්ට සැලකිය යුතු අකාරයද පෙන්වා දෙන්නේය. එහෙත් ත්‍රස්තවාදයට ඉස්ලාම් දහම තුල අවසරයක් නැත. එහෙත් බොහෝ අය මෙම කරුණ වරදවා තේරුම් ගෙන තිබේ. 

By Fasy Ajward.B.Sc(PhysicsSpecial)Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.


Comments

Popular posts from this blog

ඉස්ලාමීය විවාහයකදී සලකා බැලිය යුතු කරුණු (Things to consider in an Islamic marriage)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ඉස්ලාමයේ දෙවන ප්‍රධාන කුළුණ වන සලාත් (Salat, the second main pillar of Islam)