අල්ලාහ්ට නැමැදිය යුත්තේ ඇයි? (Why should we worship Allah?)
කිසිම දෙයක් ඉබේ ඇති වන්නේ නැත. අපි දන්නා පරිදි ඕනෑම දෙයක් ඇතිවීමට නම් නිර්මාණ කරුවෙක් සිටිය යුතුම ය. මෙය විශ්ව නියමයකි.
මිනිස් ක්රියාකාරකම් වලින් ස්වායත්ත දේවල් ඉබේ ඇතිවන්නේ නම් සුන්බුන් වලින් යාන වාහන ශීතකරණ ආදී දේවල්ද ඉබේ ඇති විය යුතුය. එහෙත් කොපමණ කාලයක් ගියත් සුන්බුන් වලින් එවැනි දේවල් ඉබේ නිර්මාණය වන්නේ නැත. එහෙත් පසේ දමන ලද බීජයකින් පැලයක් හට ගන්නේය. ඊට හේතුව ඒ සඳහා අවශ්ය පිඹුරුපත් යම් කිසිවෙකු විසින් කලින්ම සැලසුම් කොට තිබෙන නිසාය. මේ හේතුවෙන් ඒ ඒ බිජයට ආවේනික පැල ඊට අදාළ බිජ වලින් හටගන්නේය. මෙම දැවැන්ත ක්රියාවලිය පිටුපස ඉතා ඥානාන්විත මැවුම්කරුවෙකු සිටිය යුතු බව බුද්ධිමත්ට තේරුම් ගැනීමට හැකි විය යුතුය.
විද්යාව කොපමණ විශාල දියුණුවක් ලබා තිබුනත් ඇතැම් කරුණු ගැන විද්ඥායින්ට ඇත්තේ ඉතා අල්ප දැනුමකි. උදහරයක් වශයෙන් විශ්වයේ බිහිවීම ගැන හෝ ජීවය ඇතිවීම ගැන හෝ පැහැදිලි දැනුමක් ඔවුන්ට නැත. මේ නිසා විශ්වයේ බිහිවීම සම්බන්දයෙන් නොයෙකුත් වාදයන් පමණක් ඉදිරිපත් කොට තිබේ.
මිහිපිට සිටින ජීවින් අතරින් මිනිසාට අයත් වන්නේ අද්විතීය ස්ථානයකි. එසේ වන්නට හේතුව දේව පනිවිඩයකින්ම මිස තේරුම් ගත නොහැකිය. ඒ අනුව විශ්වයේ මැවුම්කරු විසින් බොහෝ දහම් පණිවිඩ හරහා මිනිස් ජිවිතයේ අරමුණ පැහැදිලි කොට තිබේ. අල් කුරානයට අනුව විශ්වයේ මැවුම්කරු අල්ලාහ්ය. ලෝකයේ ඇති සියලු ආගම්වල මුලාරම්හය දිව යන්නේ අල්ලාහ් වෙතය. සැම ආගමක්ම පහළ කොට තිබෙන්නේ ඔහුය. මේ සඳහා සිය දහසකට වඩා නබිවරුන් මෙලොවට පැමිණ තිබේ. ඔවුන්ගෙන් 25 දෙනෙකුගේ නම් අල් කුරානය තුල සඳහන් ය. අල් කුරානයට අනුව ජේසු තුමාද ශ්රේෂ්ඨ නබි වරයෙකි. ඔහු ලොවට පැමිණි අවසාන නබි වන මුහම්මද් නබිතුමාට කලින් පැමිණියේය. මුහම්මද් නබි තුමාට පහළ වූ කුරානයත් සමග දහම් පණිවිඩය කෙළවර විය.
අල් කුරානයට අනුව මිනිසා අල්ලාහ්ගේ මිනිපිට නියෝජිතයා ය. මිනිසාට පැවරී ඇති වගකීම වන්නේ අල්ලාහ්ව හොඳින් තේරුම් ගෙන ඔහුට පමණක් නැමදිම ය. එසේ තිබියදී ඇතැම් අය තම අතින්ම දේව රූප සාදාගෙන ඒවාට වැඳුම් පිදුම් කරන්නේය. එහෙත් එම රූප නඩත්තු කිරීම පවා සිදු කරන්නේ මිනිසාමය. එහෙත් මරණයෙන් පසු සෑම ආත්මයක්ම අල්ලාහ් වෙත යා යුතුව තිබේ. එදාට ඔහු මිනිසාට පවරන ලද වගකීම් ගැන ප්රශ්න කිරීමට නියමිතය.
අනෙකුත් ජීවින් මෙන් නොව මිනිසාට දහමක් පහළ කොට තිබේ. ඒ අනුව ඔහුට හරි දේ කුමක්ද වැරදි දේ කුමක්දැයි තේරුම් ගැනීමට හැකියාව තිබේ. එසේම මිනිසාට තමන් කැමති අකාරයකට ජිවත් වීමේ වරමක් ලබා දී තිබේ. මේ හේතුවෙන් ඇතැම් උදවිය තම දැනුමට මුල් තැන දෙමින් ජිවත් වන්නේය. තවත් පිරිසක් දේව පණිවිඩයකින් පහළ කරන ලද දහමට මුල් තැන ලබා දෙමින් ජිවත් වන්නේය. කෙසේ හෝ මරණයෙන් පසු තමන් ජිවත් වූ අකාරය අනුව ප්රතිපල ලැබීමට නියමිතය.
අල් කුරානයට අනුව මිනිස් ජීවිතය පරික්ෂාවකි. එම පරීක්ෂාවන්ට මුහුණ දෙමින් අල්ලාහ් පිලිබඳ විශ්වාසය තහවුරු කිරීම මිනිසාට පැවරී ඇති ප්රධාන වගකීමකි. එසේ තිබියදී මිනිසා තම මනසට වහල් වෙමින් තමන් කැමති මාර්ගයක් තෝරා ගන්නේ නම් මරණයෙන් පසුව ඇති විනිශ්චය දිනයේදී අල්ලාහ් අසන ප්රශ්න වලට පිළිතුරු දෙන්නේ කෙසේදැයි සිතා බැලිය යුතුය.
මිනිසාට නිවැරදි මාර්ගය පෙන්වා දීම සඳහා සිය දහසකට වඩා නබිවරුන් මෙලොවට පැමිණ තිබේ. නබිවරුන් යනු මිනිසුන් අතරින් තෝරාගන්නා ලද විශේෂ නියෝජිතවරුන් ය. ඔවුන් අල්ලාහ්ගේ නියෝජිතවරුන් බව ඒත්තු ගැන්වීම සඳහා ප්රාතිහාරයන් පා තිබේ. උදාහරණයක් ලෙස ජේසු තුමා මළවුන් නැගිටුවා ඇත. තවද ඔහු උපතින්ම අන්ද වූ අයට පෙනුම ලබා දී තිබේ. එසේම මුසා නබිතුමා ඔහුගේ සැරයටිය නාගයෙකු බවට පත් කොට ඇත. එසේම ඔහු තවත් විටකදී එම සැරයටියේ අදාරයෙන් මුහුද දෙබෑ කොට ඇත. මේ අකාරයටම සෑම නබිවරයෙකුම ප්රතිහාරයන් පා තිබේ. අල් කුරානය අදටත් ජීවමාන ප්රාතිහාරයකි.
මිනිසා උපදින්නේ අල්ලාහ් පිලිබඳ හැඟීමත් සමගය. එය දැක ගත හැක්කේ ඕනෑම අකර තැබ්බකදී මිනිසා දෙවියන්ට ආමන්ත්රණය කිරීම දැකීමෙනි. එහෙත් මිනිසාට නිවැරදි මාර්ගය අත්කර ගැනීමට ප්රධාන බදාවන් වන්නේ මිනිසාගේම පහත් අසාවන් සහ සාතන් ය.
සහිහ් මුස්ලිම් ග්රන්ථයේ නබිතුමා පවසන ලද හදිසයක් උබාදා ඉබ්නු සාමිත් රලි තුමා මෙසේ සඳහන් කරයි: "යම් කෙනෙක් අල්ලාහ් හැර වෙනත් දෙවි කෙනෙක් නැති බවත් මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලෛහි වසල්ලම් තුමා අල්ලාහ්ගේ දුතයා බවත් විශ්වාස කරන්නේ නම් ඔහුට අල්ලාහ් නිරය තහනම් කරන්නේය" (මුස්ලිම්:26). මෙය ඉතා පහසු කරුණක්ව තිබියදීත් බොහෝ අය එම අවස්ථාවෙන් ප්රයෝජන ගන්නේ නැත.
නබිතුමා පවසන ලද හදිසයක් උස්මාන් රලි තුමා මෙසේ සඳහන් කොට ඇත. "යම් කෙනෙක් අල්ලාහ් හැර වෙනත් දෙවි කෙනෙක් නැති බව විශ්වාස කරමින් සිටියදී මිය ගියේ නම් ඔහු ස්වර්ගයට ඇතුලත් වන්නේය" (මුස්ලිම්, මිශ්කාත් වෙළුම 1:58). මෙම හදිසය අනුව ස්වර්ගය ලබා ගැනීම සඳහා අවම සුදුසුකම වන්නේ අල්ලාහ්ව විශ්වාස කිරීම යි. එමගින් නිමක් නැති ස්වර්ගය ලබා ගැනීමේ වාසනාව උදා කර ගත හැකිවේ.
මෙතරම් දැනුවත් කර තිබියදීත් මිනිසා තමන්ට ලැබී ඇති වරප්රසාදය අනුව අල්ලාහ්ව විශ්වාස කිරීමෙන් වැලකී වෙනත් දෙවිවරු තෝරා ගත්තේ නම් මතු ජීවිතයේදී පිහිට පැතිය යුත්තේද එම දේව රුප වලින්මය. එහෙත් පිළිමයකින් කුමක් කල හැකිද?
By Fasy Ajward.B.Sc(Physics Special) Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.
Comments
Post a Comment