සහජීවනය (Co-Living)


මිනිසාට ආගමක් ලැබී ඇත්තේ නිවැරදි මාර්ගයේ ජිවත් වීමට මිස එකිනෙකා බේද කොට වෙන් කිරීමට නොවන බව තේරුම් ගත යුතුය. මෙය සිදු කළ යුත්තේ විවිධත්වය තුල එකමුතුකම ගොඩ නැගීම තුලින්ය. මෙම කරුණ හොඳින් තේරුම් නොගන්නේ නම් මිනිසාට කිසිමදාක සැනසීමෙන් ජිවත් වීමට ලැබෙන්නේ නැත.

පරමාණුවේ සිට දැවැන්ත ක්ෂිරපත දක්වා වූ සෑම දෙයක්ම අන්‍යෝන්‍යවශයෙන් එකමුතුව ක්‍රියා කිරීම නිසා විශ්වය විනාශ නොවී පවතින්නේය. එසේම පරමාණුව තුල අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් එකිනෙකට ප්‍රතිවිරුද්ධ ධන ආරෝපණ සහ රින ආරෝපණ වලින් යුක්ත අංශු කිසිම විරුද්ධත්වයක් නොමැතිව ඉතා හොඳින් බැඳී පැවතීම නිසා ඒවායේ පැවැත්ම සිදු වන්නේය. තවද විශ්වයේ ඇති ගිනිගෙන දැවෙන තාරකා සහ ග්‍රහ වස්තු ඉතා හොඳ සමගියකින් එකතුවී තිබීම නිසා ඒවා විනාශ නොවී තිබෙන්නේය. එහෙත් මිනිසාගේ ඉරිසියාව, ක්‍රෝදය, වෛරය සහ තන්හාව නිසා සහයෝගයෙන් ජීවත්වීම අපහසු වී ඇත. 

සෑම දහමකින්ම උගන්වා ඇත්තේ මිනිසාට හොඳ කිරීමට මිස නරක නොවේ. ඉස්ලාම් දහම මේ සඳහා බොහෝ ප්‍රයෝගික ක්‍රියා මාර්ගයන් පෙන්වා දී ඇත. අසල්වැසියා කුමන ජාතිකයෙක් වුවත් ඔහු බඩගින්නේ සිටින විට ඔහුට නොදී තමන් පමණක් කුස පිරෙන්නට කන්නේ නම් ඔහු නබිතුමා ගේ අනුගමිකයෙක් නොවන බව පවසා ඇත. තවද තමන් කැමති දේ තම සහෝදරයාටත් කැමති නොවන තැනැත්තා නියම මුස්ලිම්වරයෙකු නොවන බව නබිතුමා පවසා ඇත. මේවායින් පෙනී යන්නේ මුස්ලිම්වරයෙකු තමන්ට මෙන්ම අනෙක් අය වෙනුවෙනුත් ජිවත් විය යුතු බවය. 

ඉස්ලාම් දහමේ අනිවාර්ය කොට ඇති සෑම ආගමික කටයුත්තක් නිසාම ජනතාව එකමුතු වන්නේය. ඒ අනුව මුස්ලිම්වරු දිනපතා ඉටුකරනු ලබන පාස්වෙලා සලාතය සාමුහිකව සිදු කරනු ලැබීමෙන් උස්පහත් බේදයකින් තොරව සෑම කෙනෙකුම උරෙන් උර ගැටී සිටගෙන සහෝදරත්වය පෙන්නුම් කරනු ලබති. උපවාසය, සකාත් සහ හජ් වන්දනයද එසේමය. උපවාසය නිසා ඇති හැකි අය නැති බැරි අයගේ කුසගින්න ගැන හොඳින් වටහා ගනිති. ධනවතුන් ඔවුන්ගේ වස්තුවෙන් නියමිත කොටසක් වසරක් පාසා නැති බැරි අයට දීමෙන් ඔවුන් අතර අන්‍යෝන්‍යවශයෙන් හොඳ හිත වර්ධය කර ගනිති. එසේම හජ් වන්දනයේදී ලෝකයේ වෙසෙන සෑම භාෂාවක් කතාකරන, සෑම රටකටම අයත්වන වෙනස් වර්ණයන් තිබෙන සියලු දෙනාම සහෝදරත්වය පෙන්නුම් කරනු ලබති. මෙයින් ලැබෙන පුරුද්ධ නිසා මුස්ලිම්වරුන්ට ඕනෑම ජාතියක් සමග සුහදව ජිවත් වීම ප්‍රශ්නයක් වන්නේ නැත. 

කෙසේ වෙතත් මුස්ලිම්වරුන් ගැන බොහෝ දෙනෙකුට ඇත්තේ වැරදි මතයන් වීමට හේතුව ඉස්ලාම් දහම ගැන ඔවුන්ට නිසි අවබෝදයක් නොමැති කම විය හැකිය. මේ නිසා ඔවුන් කළ යුත්තේ ඉස්ලාම් දහම ගැන සමාජයේ පවතින කටකතාවලට නොරැවටී නිවැරදි මුලාශ්‍ර මගින් ඉස්ලාම් දහම හදාරා එම වැරදි මත දුරු කර ගැනීමය. 

මුස්ලිම්වරුන් ගැන කව්රු වැරදි කීවත් ඔවුන්ගෙන් තවත් කෙනෙකුට යහපතක්ම වෙනවා මිස අයහපතක් සිදු විය නොහැකිය. මුස්ලිම් නමින් පෙනී සිටින කෙනෙකුගෙන් එවනි වැරදි සිදු වන්නේ නම් එය එම තැනැත්තාගේ වැරැද්දක් මිස ඉස්ලාම් දහමේ වැරැද්දක් විය නොහැකිය.

ලෝකයේ වෙසෙන මිනිසුන් සමග සසඳා බැලීමේදී අදටත් දහම සමග වැඩිම බැඳීමක් ඇති ජාතිය ලෙස මුස්ලිම්වරුන්ව පෙන්වා දිය හැකිය. 

By Fasy Ajward. B.Sc(Special)Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Twiter:- thetrue_path

Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)