දෙවියන් මිනිසාව පරික්ෂා කරන්නේ ඇයි? (Why does God test man?)



වෙළඳ පොලට ගොස් කලගෙඩියක් මිලදී ගත්තත් එය ඉතා හොඳින් පරික්ෂා කොට බලන්නේය. එසේම රැකියාවක් ගැනීමේදී නොයෙකුත් සම්මුඛ පරීක්ෂණයන්ට මුහුණ දීමට සිදුවේ. රැකියාවේ තරම උසස් වන තරමට එය ලබා ගැනීමට ඇති මහන්සිය ද වැඩි වේ. මේ අකාරයටම ස්වර්ගය මිනිසාට ලබා ගත හැකි උසස්ම ස්ථානයයි. එය පහසුවෙන් අත්කර ගැනීමට හැකි වන්නේ නැත. ඒ අනුව ස්වර්ගය අත්කර ගැනීමට නම් නොයෙකුත් පරීක්ෂාවන්ට මුහුණ පාමින් දෙවියන් කෙරෙහි විශ්වාසය උපරිම වශයෙන් තහවුරු කල යුතුව තිබේ. එසේ නොකොට දෙවියන් කෙරෙහි විශ්වාස ඇති බවට කට වචනයෙන් පැවසූ පමණින් ස්වර්ගයට පිවිසිය නොහැකිය. කුරානයේ මෙසේ සඳහන් වේ. "මිනිසුන් විසින් 'අපි විශ්වාස කරන්නේමුයි' කී පලියට ඔවුන්ව පරික්සා නොකර අත්හරින්නෙමුදැයි සිතන්නේහුද?" (කුරානය 29:2).

අල් කුරානයේ සඳහන් වන ආකාරයට මරණය සහ ජිවය මවා තිබෙන්නේ මිනිසුන් අතරින් ලස්සන ක්‍රියාවන් කරන්නේ කව්රුදැයි පරික්ෂා කිරීම සඳහා ය. මෙම පරීක්ෂාවන් පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස් ය.  අධික ලෙස ධනය ලැබීම කෙනෙකුට පරික්ෂාවකි. තවත් කෙනෙකුට ධනය ලබා නොදීම පරික්ෂාවක් විය හැකිය. එසේම රෝගී වීම මෙන්ම නිරෝගී ජිවිතයක් ලැබීමත් පරික්ෂාවකි. කුමන අන්දමකින් පරික්ෂා කරනු ලැබුවත් දෙවියන් කෙරෙහි පුර්ණ විශ්වාසයෙන් කටයුතු කලේ නම් පමණක් ජීවිතය ජය ගත හැකිය. 

මිනිසාට යහ මාර්ගය පෙන්වා දීම සඳහා සිය දහසකට වඩා නබිවරුන් මෙලොවට පැමිණ තිබේ. එසේ තිබියදී බොහෝ අය නිවැරදි දහමක් පිළිපදින්නේ නැත. ඒ වෙනුවට දෙමව්පියන්ගෙන් උරුම වන කුමන හෝ දහමක් අදහති.එය අන්ද විශ්වාසය වේ. අප කුමන ආගමක් පිළිගනු ලැබුවත් එය හොඳින් ගවේෂණය කොට බැලිය යුතුය. එවැනි ආගමක් තෝරා ගැනීමත් මිනිසාට පැවරෙන පරික්ෂාවකි. 

ඇත්ත වශයෙන්ම නිවැරදි දහමක් එය දෙවියන්ගෙන් පහළ වූ අකාරයටම ආරක්ෂා වී තිබිය යුතුය. එසේ නොවන ආගමක් ඇදහීමෙන් සිදු වන්නේ මහන්සි වේවි පින් කලත් ඉන් පලක් නැති වීම පමණි. 

මිනිසා නිවැරදි මාර්ගයේ ගමන් කරන විට ඔහු කරන සුළු දෙයකටත් කුලිය ලැබේ. ඔහු දෙවියන් නියම කල කුසල් කරන විට ඔහුගෙන් සිදුවන සුළු වැරදි වලට සමාව පිරිනමනු ලැබේ. එය ඔහු ලබන විශේෂ වරප්‍රසාදයකි. දෙවියන් වෙනුවට දෙවියන් විසින් මවන ලද දේවල් වලට වැඳීම විශාල වරදකි. ඔවුන්ට අත්වන්නේ නිරය බව කුරානයේ සඳහන් කොට ඇත. 

දෙවියන් පහළ කරන ලද ආගම් අතරින් කිසිම වෙනසකට ලක් නොවී ආරක්ෂා කොට ඇති එකම දහම් පුස්තකය අල් කුරානය වේ. එය 6 වන සිය වසේදී පහළ කරනු ලැබුවත් කිසිම අවිද්‍යාත්මක කරුණක් දහම ලෙස එහි  ඇතුලත් වී නොමැත. තවද කුරානය පහළ වූ අරාබි භාෂාව අදටත් ජීවමානව පවතින්නේය. මෙම තත්වය බොහෝ ආගම්වල දැකිය නොහැක.

By Fasy Ajward.B.Sc(Special)Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)