කුරානයේ ඇති විශේෂත්වය කුමක්ද? (What is special about the Quran?)


අල් කුරානය ලොව තිබෙන අන් කිසිම ග්‍රන්ථයකට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස්ය. එහෙත් කුරානය ගැන නොදන්නා බොහෝ අය සිතන්නේ එය මුහම්මද් නබි තුමා විසින් රචනා කරන ලද්දක් බවයි. එහෙත් මුහම්මද් නබි තුමාට ලිවීමට හෝ කියවීමට දැන සිටියේ නැත. 

කුරානයේ ඇති භාෂා විලාශය මුහම්මද් නබි තුමා එදිනෙදා කතා කරන භාෂා විලාශය නොවේ.  තවද කුරානයේ අන්තර්ගතව ඇති බොහෝ  කරුණු එය පහළ වූ හත්වන සිය වසේදී කිසිවෙකු විසින් දැන සිටියේ නැත. ඒ හැරුණු විට  කුරානයේ ඇති ඇතැම් විද්‍යාත්මක හෙළිදරව් කිරීම් සොයාගෙන තිබෙන්නේ කුරානය පහළ වීමෙන් සියවස් දාහතරක් පමණ ගෙවී ගිය පසුවය. ඉන් පෙනී යන්නේ කිසිසේත්ම කුරානය බඳු කෘතියක් හත්වන සියවසේ  ජිවත් වූ කෙනෙකු විසින් ලිවිය නොහැකි බවයි. 

කුරානයේ ඇති වාග් චතුරත්වය අතිවිශිෂ්ටය. ඒ අනුව එය ලොව ඇති උසස්ම සාහිත්‍ය ග්‍රන්ථය ලෙස සැලකේ.  තවද එදා මෙදා ජිවත් වූ කිසිවෙකුටත් කුරානය වැනි කෘතියක් හෝ එහි ඇති පරිජ්ජේදයකට සමාන පරිජ්ජේදයක් හෝ ලිවීමට මෙතෙක් හැකියාව ලැබී නැත. 

කුරානයේ ඇති තවත් විශේෂත්වයක් වන්නේ එය සම්පුර්ණයෙන්ම කටපාඩම් කල හැකි වීමයි. ඒ අනුව කුරානය සම්පුර්ණයෙන්ම කටපාඩම් කල හාෆිස්වරු මිලියනයකට වඩා ලොව පුරා දැක ගත හැකිය. එහෙත් වාක්‍ය 6600 කට වඩා ඇති කුරානය මෙන් ග්‍රන්ථයක් කටපාඩම් කල එක් අයෙකු හෝ සොයා ගැනීම ඉතා අසීරු කරුණකි.  ඇත්ත වශයෙන්ම එවනි කෙනෙක් නැති තරම් ය. 

ඕනෑම ග්‍රන්ථයක් කාලයක් ගත වීමේදී වෙනස්කම් වලට භාජනය වන්නේය. එහෙත් අල් කුරානයේ ඇති විශේෂත්වය වන්නේ එය පහළ වී සියවස් දාහතරක් ගත වී ඇතත් මෙතෙක් කිසිම වෙනසකට භාජනය නොවී තිබීමයි. එපමණක් නොව ලොව ඇති අනෙක් ආගම් පුස්තකවල භාෂාව අද වන විට භාවිතයේ දැකිය නොහැකිය. එහෙත් කුරානය පහළ වී ඇති අරාබි භාෂාව අදටත් භාවිතයේ තිබෙන්නේය. 

කුරානයට පෙර පහළ වූ ආගම් සියල්ලම එක් දේශයකට හෝ එක් ගෝත්‍රයකට හෝ සිමා විය. කෙසේ වෙතත් කුරානය පහළ වී තිබෙන්නේ මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාටම වීම විශේෂත්වයකි. එම කරුණ අල් කුරානයේ මෙලෙස ගෙන හැර දක්වා ඇත. "අල් කුරානය එක් දේශයකට හෝ එක් මිනිස් කණ්ඩායමකට හෝ පමණක් පහළ කොට නැත. ඒ අනුව එය මිනිස් වර්ගයා වෙනුවෙන් නිවැරදි මාර්ගය පෙන්වා දීම සඳහා පහළ කරන ලද්දකි". 

මිනිසා විසින් ලියන ලද ඕනෑම ග්‍රන්තයක වැරදි සිදු වන්නේය. එහෙත් කුරානය තුල මෙතෙක් කිසිම වැරැද්දක් සොයාගෙන නැත. එපමණක් නොව මිනිසා විසින් ලියන ලද ග්‍රන්තයක සැකයට තුඩු දෙන තැන් සොයා ගත හැකිය. ඒ අනුව ඒවා නිරන්තරයෙන්ම සංස්කරනයන්ට ලක් වන්නේය. එසේ තිබියදී කුරානයේ විවිධ විෂයන්ට අයත් කරුණු අන්තර්ගතව තිබියදීත් එහි කිසිම සැකයට තුඩු දෙන කරුණක් මෙතෙක් සොයාගෙන නැත. ඒ නිසාම කුරානයේ මෙසේ සඳහන් කොට ඇත. "මෙම පුස්තකයෙහි කිසිම සැකයක් නැත, එය මුත්තකින් වරුන්ට යහ මග පෙන්වන්නකි. ඔවුහු අදුර්ශමාන දේවල් ගැන විශ්වාස කරන්නෝය. සලාතයද සහතික කරන්නෝය. අප ඔවුනට ලබා දුන් දැයෙන් වියදම්ද කරන්නෝය. තවද ඔවුහු නුඹට පහළ කරන ලද දෑද, නුඹට පෙර පහළ කරන ලද දෑද විශ්වාස කරන්නෝය. එසේම එලොව ගැනද ස්ථිරව විශ්වාස කරන්නෝය" (කුරානය2:2-4). [මුත්තකින් වරුන් යනු: අල්ලාහ්ගේ ඒකීයත්වය විශ්වාස කරන්නෝය. තවද ඔවුන් අල්ලාහ්ට අධික ලෙස බිය බැතිකම පෙන්වන්නෝය. අල්ලාහ් පෙන්වා ඇති සෑම පාපිෂ්ඨ ක්‍රියාවකින්ම වැලකී සිටින්නෝය. එසේම අල්ලාහ් පෙන්වා ඇති සෑම සත්ක්‍රියාවක්ම ඕනෑකමින් කරන්නෝය]. 

අල් කුරානය මගින් මිනිසාව (අධ්‍යාත්මික) අදුරේ සිට ආලෝකය කරා ගෙන යන්නේය. ඒ අනුව කුරානය අධ්‍යයනය කල බොහෝ අය ඉස්ලාම් දහම වැළඳගෙන තිබේ. ඉස්ලාමයේ දෙවන කලීෆා, උමර් රලි තුමා ඉස්ලාමය වැළඳ ගත්තේද කුරානය නිසාය. 

By Fasy Ajward.B.Sc(Special)Hons.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.




     

Comments

Popular posts from this blog

අල්ලාහ් කවුද? (Who is Allah?)

අලුත් අවුරුදු සැමරීම ගැන ඉස්ලාම් පවසන්නේ කුමක්ද? (What does Islam say about celebrating New Years?)

ඉස්ලාම් දහම තුල ඉවසීම වෙනුවෙන් ඉහළ වටිනාකමක් ලැබෙන්නේ ඇයි? (Why is patience highly valued in Islam?)