අල්-කුර්ආනයට එල්ල කරනු ලබන විවේචන (Criticisms against the Qur'an)


අල්කුරානය සර්වබලධාරී අල්ලාහ් විසින් මුහම්මද් නබිතුමාට පහළ කල දහම් පණිවිඩයකි. එය ලිඛිත වශයෙන් පහළ වූ පණිවිඩයක් නොවේ. අල් කුරානයේ වදන් ජිබ්‍රිල් දෙවදුතයා විසින් වාචිකව නබිතුමාට දැනුම් දී ඇත. එසේ ලැබුණු කුර්ආන් පණිවිඩය නබිතුමා ඔහුගේ සිතේ ධාරණය කර ගෙන තිබේ.  ඉන් පසු නබිතුමා විසින් පත්කළ ලියන්නන් විසින් එම පණිවිඩය වහාම ලේඛනගත කොට ඇත.

ලියන්නට හෝ කියවීමට නොදත් නබිතුමා මෙම ග්‍රන්ථය ලිව්වේ කෙසේදැයි කුරානයේ පසුබිම නොදත් අය චෝදනා කරති. එහෙත් ජිබ්‍රිල් දේවදුතායා රැගෙන පැමිණි පණිවිඩය ලියන්නට දන්නා අය වෙත සැල කිරීම සඳහා ලිවීමේ හැකියාවක් තිබිය යුතු නැතැයි ඔවුන් දැනගත යුතුය. අදටත් කුරානය සම්පුර්ණයෙන් කටපාඩම් කල අය ලොව පුරා මිලියන ගණනින් සිටිති. මින් පැහැදිලි වන්නේ අල් කුරානය එදා මෙදා සෑම කාලයකදීම කටපාඩම් කල හැකි ග්‍රන්ථයක් බවයි.

අල් කුරානය මුහම්මද් නබිතුමාගේ වදන් නොවන බවට ශාක්ෂියක් වන්නේ එය සුපිරිසිදු අරාබි බසින් ලියැවී තිබීමයි. අල් කුරානයේ ඇති භාෂා ශෛලිය සහ නබිතුමා සාමාන්‍යයෙන් කතා කරන භාෂා ශෛලියට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස්ය. අල් කුරානය මුහම්මද් නබිතුමාගේ නිර්මාණයක් නොවන බවට එය කදිම ශාක්ෂියකි. තවද අල්කුරානයේ වාග්චතුරත්වය අභිබවා යෑමට එදා මෙදා ජීවත්වූ කිසිම විශාරදයෙකුට මෙතෙක් හැකිවී නොමැත. ඉන් පැහැදිලි වන්නේ එය මිනිස් නිර්මාණයක් නොවන බවයි.

ඕනෑම ග්‍රන්ථයක් කල් යත්ම ප්‍රතිශෝධනය කල යුතු වන්නේය. එහෙත් අල්කුරානය පහල වීමෙන් පසු මේ දක්වා කිසිම සංස්කරණයකට භාජනය වී නොමැත. තවද එම ග්‍රන්ථය කිසිම වෙනසකට ලක් නොවී එය පහළ වූ භාෂාවෙන්ම අදටත් දැකිය හැකිය. මෙය අල් කුරානයට පමණක් ඇති විශේෂත්වයකි.

ඇතැම් අය කරන චෝදනාවක් වන්නේ අල්කුරානයේ ඇති ඇතැම් කොටස් බයිබලයෙන් සොරාගෙන ඇති බවයි. එහෙත් එම චෝදනාව කිසිසේත්ම පිළිගත නොහැක්කේ නබිතුමාගේ කාලයේදී බයිබලය අරාබි බසට පරිවර්තයන කොට නොතිබුණු නිසාය. තවද නබිතුමාට කියැවීමට හෝ ලිවීමට නොදත් හෙයින් එම චෝදනාව ප්‍රතික්ෂේප වන්නේය. එපමණක් නොව බයිබලෙයේ බොහෝ වැරදි තිබේ. ඒවා නිවැරදි කොට ලිවීමට තරම් දැනුමක් නබිතුමාට තිබුනේ නැත. ඒ අනුව බලන කල මෙම චෝදනාව තව දුරටත් ප්‍රතික්ෂේප කල යුතු වන්නේය. තවද බයිබලයේ නොමැති බොහෝ දේවල් කුරානයේ දැකිය හැකිය. එසේ නම් එය නබිතුමාට ලැබුනේ කෙසේදැයි කුරනයට චෝදනා කරන අයගෙන් ප්‍රශ්න කල යුතු වන්නේය.

ඇතැම් අය අල්කුරානයේ විද්‍යාත්මක වැරදි තිබෙන බවට චෝදනා කරති. එහත් ඔවුන් පවසන අකාරයේ වැරදි කුරානයේ දැකිය නොහැකිය. මේ සඳහා ඔවුන් ඉදිරිපත් කරන්නේ ඉර මඩවලක බසින බවත් පෘථිවිය පැතලි තැටියක් බවත් කුරානයේ සඳහන් වන බවයි. එහෙත් ඔවුන් සඳහන් කරන එම චෝදනාවන් පදනම් විරහිතය. එම චෝදනාවට හේතුව ඔවුන්ගේ දැනුමේ අඩුවක් මිස කුරානයේ වැරැද්දක් නොවේ. මෙම කරුණු වලට ඉස්ලාමිය විද්වතුන් පිළිතුරු ලබා දී තිබේ.

කුරානයට එල්ල කරනු ලබන තවත් චෝදනාවක් වන්නේ එමගින් ත්‍රස්තවාදයට උදව් කරන බවයි. ඔවුන් එසේ පැවසුවත් අල් කුරානයේ ත්‍රස්තවාදය යන වචනය පවා නොමැත. අල් කුරානයට අනුව හේතුවක් නොමැතිව එක් මිනිස් ඝාතනයක් සිදු කිරීම මුළු මහත් මිනිස් වර්ගයාවම ඝාතනය කලාට සමාන වේ. එසේ තිබියදී ත්‍රස්තවාදීන් සිදු කරන ම්ලේජ්ජ ක්‍රියා ඉස්ලාම් දහමට බැරකරන්නේ කෙසේද?

කුර්ආනයට කරන තවත් විවේචකයින් වන්නේ කාෆිර්වරුන් දුටු තැන ඝාතනය කරන ලෙස එහි සඳහන් ව තිබෙන බවයි. එම චෝදනාව සම්පුර්ණයෙන්ම බැහැර කල යුතු වන්නේ එවැනි වැකි සාමාන්‍ය ජන ජිවිතයට අදාළ නොවන නිසාය. යුද්ධයකදී පිළිපැදිය යුතු වදන් සහ සාමාන්‍ය ජන ජීවිතයේදී පිළිපැදිය යුතු වදන් තෝරා බේරාගැනීමට නොදත් අයගේ විවේචන වලට ඉස්ලාමිය විද්වතුන් පිළිතුරු ලබා දී ඇත.

By Fasy Ajward.
B.Sc(sp.Phy)Hons,J.Pura.
Ex: Research officer at former Scientific and Industrial Research Institute. 
Twitter:-thetrue_path

Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)