ඉස්ලාම් දහමින් සුර පැළඳීම සහ මන්තර ගුරුකම් තහනම් කරන්නේ ඇයි? (Why does Islam forbid amulets and witchcraft?)


ඉස්ලාම් යනු අල්ලාහ්ව කේන්ද්‍ර ගත කර ගත් දහමක් වේ. ඒ අනුව අල්ලාහ් හැර වෙනත් දේවල් වලින් පිහිට පැතීම ඉස්ලාම් දහමින් අනුමත කරන්නේ නැත. මන්ත්‍ර ගුරුකම් ආදියෙන් උදව් පැතීම මෙම කාණ්ඩයට අයත් වන්නේය. මේවා මිත්‍යා විශ්වාසයන් ලෙස සලකනු ලැබේ. උක්බා බින් ආමීර් රලි තුමා විසින් වාර්තා කරන හදිසයක මෙසේ දැක්වේ. එක් කණ්ඩායමක් නබිතුමා වෙත පැමිණි අවස්ථාවේදී එතුමා ඔවුන්ගෙන් එක් අයෙකු පමණක් හැර අනෙක් නවදෙනාටම අතට අත දී පිළිගත්තේය. මේ ගැන අවධානය යොමු කල සහාබවරු එවැනි දෙයක් කිරීමට හේතුව කුමක්දැයි නබි තුමාගෙන් විමසුවෝය. එවිට නබිතුමා පවසා තිබෙන්නේ ඔහු සුරයක් පැළඳ ඇති නිසා එසේ කල බවයි. මේ ගැන දැනගැනීමට ලැබීමෙන් පසු එම තැනැත්තා එම සුරය ගලවා විසි කළේය. ඉන් පසු නබිතුමා ඔහුටත් අතට අත දී පිලි ගත්තේය. මෙම සිදුවීමෙන් පසු නබිතුමා සහාබවරුන් අමතා මෙසේ පැවසුවේය. "සුර පැළඳ සිටින ඕනෑම කෙනෙක් ෂිර්ක් කරන්නේය" (අහ්මඩ් 16969). (මෙම හදිසය සහිහ් බව ෂෙයික් අල්බානි දැනුම් දෙන්නේය). එසේ තිබියදී ඇතැම් මුස්ලිම්වරුන් පවා ආරක්ෂාව පිණිස සුර පළඳින්නෝය. තවත් සමහරු මැතිරීමෙන් රෝග සුව කර ගැනීමට උත්සාහ කරන්නෝය. එහෙත් ඉස්ලාම් දහම මේවා අනුමත කරන්නේ නැත.
 
මන්ත්‍ර කරන බොහෝ අය ඒ සඳහා කාෆිර් ජින්වරුන්ගේ උදව් ලබා ගන්නේය. එහෙත් ඉස්ලාම් දහම අනුව ඒ සඳහා අනුමැතිය ලබා දී නැත. ඒවා ෂිර්ක් හෙවත් අල්ලාහ්ට තවත් දෙයක් සමාන කිරීම ලෙස සලකනු ලැබේ. අල්ලාහ්ට සමානයන් ඇති කරන්නාට සමාව ලැබෙන්නේ නැත.

යුදෙව්වන් විසින් නබිතුමට හූනියමක් සිදු කළ බව හදිස්වල සඳහන් වේ. එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස නබි තුමා ඇතැම් මානසික පිඩාවන්ට පත් විය. එසේ තිබියදී අල්ලාහ් විසින් යවන ලද දේවදුතයින් දෙදෙනෙකු පැමිණ පාලු ළිඳක තිබුණු එම හුනියම පිටතට ගෙන විනාශ කොට ඇත. ඒ සඳහා කුර්ආන් පරිජ්ජේදයන් දෙකක් පැමිණ තිබේ. එම පරිජ්ජේදයන් පාරායනය කිරීමෙන් අපටද හූනියම්, ඇස්වහ, කටවහ ආදියෙන් ආරක්ෂා විය හැකිය. ඒ වෙනුවට තොයිල් නැටීම හෝ ඉස්ලාම් දහමින් අනුමත නොකළ වෙනත් දේවල් උදව් පැතීම සපුරා තහනම් වේ. 

ඇතැම් ඉස්ලාමීය විද්වතුන්ගේ මතය අනුව කුර්ආන් පාටයන් ලියා කරේ එල්ලා ගැනීම හෝ නිවසේ එල්ලා තැබීම තහනම් වේ. එසේ තිබියදී ඇතැම් මුස්ලිම් ගෙවල්වල තඹ තහඩු මත කොටු ඇඳ අර්ථය වටහා ගත නොහැකි අකුරු ලියා බෝතල් කුප්පිවල අසුරා නිවසේ හතර වටේ එල්ලා තැබීම දැකිය හැකිය. එහෙත් එවැනි දේවල් ඉස්ලාම් දහමින් අනුමත කරන්නේ නැත. මෙවැනි ක්‍රියාවන් ද වරදවල් බව ඉස්ලාමිය විද්වතුන්ගේ මතය වේ.

අබ්දුල්ලාහ් ඉබ්නු මස්ඌද් (රලි) තුමා නබිතුමාගේ හදිසයක් මෙලෙස දැනුම් දෙන්නේය: "අල්ලාහ්ගේ නබි තුමා කරුණු දහයක් කෙරෙහි අප්‍රසාදය පල කළේය. ඒවා නම්, කහ වර්ණ ගැන්වීම, පැසුණු හිසකෙස් කළු කිරීම, වස්ත්‍රය බිම ඇතිල්ලෙන තරමට දිගට ඇඳීම, පිරිමින් රන් මුදු පැළඳීම, දාදු කැට ක්‍රීඩාව, කාන්තාවක් මහ්රම් නොවන අය ඉදිරියේ තමන්ව අලංකාර කර ගැනීම, කුරානයේ අවසාන ජේදයන් දෙක හැර වෙනත් දේවල් වලින් මැතිරිම, සුර පැළඳීම" (අල්-නාසායි 50880, අබු ඩාවුඩ් 4222 මෙම හදිසය දුර්වල එකක් බව පැවසේ). මෙම හදිසයට අනුව කුර්ආන් වැකි මගින් පිළියම් කිරීම වරදක් නොවේ. එහෙත් කුර්ආන් වැකි ලියන ලද තහඩු සුරවල අසුරා ශරීරයේ එල්ලා ගැනීම සම්බන්දයෙන් විද්වතුන් අතර නොයෙකුත් මත දැකිය හැකිය. බහුතර විද්වතුන්ගේ මතය අනුව එසේ කිරීම වරදකි. 

අල් කුරානයේ ඇති ඇතැම් සුරාවන් මගින් මැතිරීමට වසර තිබේ. එක්තරා අවස්ථාවකදී නාගයෙකු දෂ්ඨ කොට සිහි නැතුව සිටි මුස්ලිම් නොවන කෙනෙකුව සුරා ෆාතිහාව කිහිපවරක් පරයනය කොට පිඹීමෙන් සුව පත් කල පුවතක් හදිස් වල දැක්වේ. මේ සඳහා දීමනාවක් වශයෙන් එළුවන් රන්චුවක්ද ලබා ගෙන තිබේ. මෙය නබිතුමා අනුමත කොට ඇත. වෙනත් හදිස්වල දැක්වෙන පරිදි කුරානයේ ඇති අවසාන කුල් සුරාවන් තුන උදේ හවස පරායණය කොට ශරීරයේ තවරා ගැනීමෙන් ජින්වරුන්ගෙන් සහ හුනුයම් වලින් සිදු විය හැකි විපත් වලින් ආරක්ෂාව ලැබෙන බව නබිතුමා පවසා තිබේ. එය තුන් වතාවක් කල යුතුය. 


By Fasy Ajward.B.Sc(Sp.Phy) Hons.Japura.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Twiter:- thetrue_path

Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)