ජ්යෝතිෂ්ය පිලිබඳ ඉස්ලාමිය විශ්වාසය (Islamic belief in astrology)
ජ්යෝතිෂ්යවේදය ක්රි.පු.2000 තරම් පැරණිය. එය ඉන්දියානුවන්, චීන්නුන්, සහ මායා වරුන් අතර භාවිතයේ තිබුනත් පසු කාලයේදී මෙසපොතේමියාව, ග්රීසිය රෝමය වැනි රටවල් දක්වා පැතිර ගොස් තිබේ. එහෙත් නවීන විද්යාවේ දියුණුවත් සමග ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රය විශාල පසුබෑමකට ලක් විය. ඊට ප්රධාන හේතුවක් වන්නේ ග්රහවස්ත්තුවල පිහිටීමත් ඒවායේ බලපෑමත් නිසා මිනිසාගේ දෛවය කියවිය හැකි විද්යාත්මක ක්රමයක් සොයා ගැනීමට නොහැකි වීමය.
දාහත්වන සතවර්ෂයේ අගභාගය වන විට තාරකා විද්යාඥයින් සහ භෞතික විද්යාඥයින් එකතුවී ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රයේ කියැවෙන කරුණු ප්රශ්න කරන ලදී. එම ප්රශ්න කිරීමෙන් පසු ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රයට තිබුණු ශාස්ත්රීය මෙන්ම සෛද්දාන්තික වටිනාකම තව දුරටත් අඩු විය. නුතන විද්යාවේ දියුණුවත් සමග ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රය ගැන තිබුණු විස්වාසය තවත් පිරිහීමට පත් විය. නවීන විද්යාවෙන් ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රය මිනිසාගේ අනාගතය කියවීමට හැකි දෙයක් ලෙස පිලි ගන්නේ නැත.
මුස්ලිම්වරුන්ගේ විශ්වාසය අනුව විශ්වය සහ එහි ඇති සෑම දෙයක්ම මවා පාලනය කරන්නේ අල්ලාහ් ය. ඒ අනුව සෑම ග්රහ වස්තුවක්ම අල්ලාහ්ගේ නියමය පරිදි අභ්යවකාශය තුල ඒවාට නියමිත ගමන් මාර්ග වල සැරිසරන්නේය. එහෙත් ග්රහ වස්තුන්ටත් මිනිසාගේ දෛවයටත් අතර කිසිම සම්බන්දයක් ඇතිකොට නැත. එබැවින් ඒවායේ පිහිටීම අනුව මිනිසුන්ගේ දෛවය වෙනස් වන බව ඉස්ලාම් දහම අනුව පිළිගන්නේ නැත. එසේ සිතීම පවා මහා පාපයක් ලෙස සලකනු ලැබේ.
නබිතුමාගේ පුත් ඉබ්රාහිම් තුමා මිය යෑමට සමපාතිකව සුර්යග්රහණයක්ද සිදු විය. එම සිදුවීම දැක නබිතුමාගේ අනුගාමිකයින් උපකල්පනය කලේ එය නබිතුමාගේ දරුවාගේ වියෝව නිසා ඇතිවූ දෙයක් ලෙසට ය. එහෙත් නබිතුමා වහාම ඔවුන්ගේ මතය නිවැරදි කරමින් පවසා සිටියේ කිසිවෙකුගේ ඉපදීම නිසා හෝ වියෝව නිසා හෝ සුර්යග්රහණයක් හෝ චන්ද්රග්රහණයක් සිදු නොවන බවයි.
බොහෝවිට ජ්යෝතිශ්යවේදීන් කරන්නේ අනුමාන කිරීම පමණි. එබැවින් ඔවුන් පවසන දේවල් සත්ය වීමේ සම්භාව්යතව 50% කි. උදාහරණයක් වශයෙන් කාසියක් උඩ දැමුවිට එහි හිස පැත්ත උඩට සිටීමේ සම්භාව්යතව 1/2කි එනම් 50% වේ. එම කරුණම ජ්යෝතිශ්යවේදීන් පවසන සෑම දෙයකටම බලපාන්නේය. ඒ අනුව යම් විදියකින් ඔවුන් පැවසූ දේ සත්ය වුයේ නම් මිනිසුන් සිතන්නේ ජ්යෝතිශ්යවේදීන්ට අනාගතය කිව හැකි බවයි. කෙසේ වෙතත් ඔවුන් පවසන දේවල් වැරදෙන සම්භාව්යතවයක්ද ඇත. මේ අනුව ඔවුන් මිනිසුන්ගේ ජිවිතයත් සමග දාදු කැට සෙල්ලමක් කරන්නේය.
ජ්යෝතිශ්යවේදීන්ට අනාගතය ගැන නිවැරදිව කිව හැකි නම් ඔවුන් මුලින්ම කල යුත්තේ ඔවුන්ගේ අනාගත පලා පල දැනගෙන සාර්ථක ජිවිතයක් ගත කිරීම නොවේද?
ඉස්ලාමිය විශ්වාසය අනුව අල්ලාහ්ට හැර වෙනත් කිසිවෙකුට කෙනෙකුගේ අනාගතය පැවසිය නොහැකිය. එම නිසා අතබලා සාස්ත්ර කීම හෝ ග්රහ වස්තුන්ගේ පිහිටීම අනුව කෙනෙකුගේ දෛවය වෙනස්වන බව විශ්වාස කිරීම හෝ ඉස්ලාමිය විශ්වාසය නොවේ.
නබිතුමා පවසා ඇති හදිසයක දැක්වෙන්නේ මුස්ලිම්වරයෙක් ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රවේදියෙකු හමුවීමට ගොස් ඔහු පවසන දේ විශ්වාස කලත් නොකලත් ඔහුගේ සලාතය දින හතළිහකට ප්රතික්ෂේප වන බවයි (සහිහ් මුස්ලිම් 5440). තවද මුස්ලිම්වරයෙකු ජ්යෝතිශ්ශාස්ත්රවේදියෙකු පවසන දේ විශ්වාස කරන්නේ නම් ඔහු ඉස්ලාම් දහම හැර ගිය අයෙකු බවට පත් වන බව නබිතුමා පැවසුවේය (අබු දාවුද් 3895).
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.
https://www.facebook.com/thetruepathofislam
http://truepath1.blogspot.com/
Twiter:- thetrue_path
Comments
Post a Comment