කාලය මරණින් මතු ජීවිතයට බලපාන්නේ කෙසේද? (How does time affect the afterlife?)



කාලය මිනිස් ජීවිතය සමග බද්ද වී ඇති ඉතා වටිනා සම්පතකි. එය මරණයෙන් පසු ජිවිතයේ ජය පරාජය විසඳන තීරණාත්මක සාදකයක් ද වේ. කාලයෙන් ප්‍රයෝජනයක් නොගෙන ගිලිහී යෑමට හැරියේ නම් කිසිසේත්ම නැවත ඉන් ප්‍රයෝජනයක් ගැනීමට ලැබෙන්නේ නැත. 

මෙලොව උපදින සෑම කෙනෙකුගේම ජිවිත කාලය නියම කොට හමාරය. එය සාර්ථකව කළමනාකරණය කිරීම මිනිසාගේ වගකීමකි. එසේ තිබියදී යම් කෙනෙක් කාලය විනාශ කරන්නේ නම් කාලය විසින් ඔහුව විනාශ කරනු ඇත.

කාලයේ ඇති වැදගත්කම නිසාම දෙවිඳුන් ඒ මත දිව්රමින් මෙම කුර්ආන් පරිජ්ජේදය පහළ කොට තිබේ. “කාලය කෙරෙහි දිවුරා පවසමි! නියතව මිනිසා පාඩුවෙහිම සිටියි. (නමුත්) කවරහු (අල්ලාහ්ව) විශ්වාස කරන්නෝද, යහකම් කරන්නෝද, සත්‍යය මගින් එකිනෙකාට උපදෙස් කර ගන්නෝද, එකිනෙකා අතර ඉවසීම කෙරෙහි උපදෙස් කරගන්නෝද යන අය හැරය”.

මෙම කුර්ආන් පරිජ්ජේදය තුල පෙන්වා දී තිබෙන්නේ කණ්ඩායම් සතරක් හැර අන් සියලුම දෙනා පාඩුවක්ම ලබන බවයි. එහි ඇති පළමු වැකියෙන් පවසා ඇත්තේ දෙවියන් පිලිබඳ විශ්වාසය වේ. එහෙත් බොහෝ අය සිතන්නේ විශ්වය ඉබේ ඇතිවී තිබෙන බවකි. එහෙත් එම සිතුවිල්ලේ කිසිම විද්‍යාත්මක පදනමක් නැත. 

ඉහත කුර්ආන් වැකියේ දෙවන වැකියෙන් පවසන්නේ යහකම් ගැනය. යහකම් යනු දෙවියන් නියම කොට ඇති සත් ක්‍රියාවන් වේ. එවැනි ක්‍රියාවන්ගෙන්ම මිස වෙනත් කිසිම ක්‍රියාවකින් ස්වර්ගය අත්කර ගත හැකි වන්නේ නැත. එසේ තිබියදී ඇතැම් උදවිය තමන්ට රිසි සේ තෝරාගත් දේවල් සිදු කරමින් ජීවිතය ජය ගැනීමට සිතා සිටින්නේය. ඇත්තෙන්ම අප කල යුත්තේ දෙවියන් පෙන්වා ඇති දේවල් තුලින් මරණයට පෙර ස්වර්ගය අත්කර ගැනීමට ක්‍රියා කිරීමය. එසේ නොකළහොත් සිදුවන දේ පිලිබඳ එක් කුර්ආන් පාටයක මෙසේ සඳහන් වේ. 

"නුඹලාගෙන් කෙනෙකුට මරණය පැමිණීමට පෙර නුඹලාට අප ලබා ලබා දී ඇති දේවල් වලින් නුඹලා (යහකම්හි) වියදම් කරනු. (නැති නම් මැරෙන මොහොතේදී) 'මාගේ සමිඳුනි! නුඹ මට සුළු මොහොතකට අවස්ථාව ලබා දෙන්නේ නම් මා මාගේ ධනයෙන් සදකා දී ධර්මිෂ්ටයෙක් වන්නෙමි'යි (පවසනු ඇත). (එහෙත්) කිසිවෙකුගේ නිශ්චිත කාලය පැමිණියේ නම්, අල්ලාහ් එය මොහොතක් හෝ ප්‍රමාද කරන්නේ නැත. තවද, නුඹලා කරන දේවල් ගැන අල්ලාහ් හොඳින් දන්නේය" (කුරානය 63:10-11).

මිනිසා මුහුණ පාන තත්වයන් අනුව කාලයේ වටිනාකම මෙලොවදී ද දැක ගත හැකිය. උදාහරණයක් වශයෙන් ඔලිම්පික් තරඟයකට සහභාගී වන කෙනෙකුට මිලි තත්පරයක් වුවද ඉතා වැදගත් ය. ඇයිද යත් එමගින් ඔහුගේ පදක්කම තීරණය වන නිසාය. එසේම මාර්ග අනතුරකින් දිවි බේරා ගත් කෙනෙකුට ඔහු බේරුණු මොහොත අමතක කල නොහැකිය. ඇයිද යත් එම මොහොත සුළු වශයෙන් හෝ එහා මෙහා වුයේ නම් ඔහුගේ ජීවිතය අහිමි වීමට ඉඩ තිබුණු නිසාය. එසේම මරණයට පත්වූ කෙනෙක් ලෞකික ජ්විතයේදී නාස්ති කල සුළු මොහොතක් ගැන පවා සිතමින් දුක් වනු ඇත. මේ හේතුව නිසා නබි තුමා මෙසේ පැවසුවේය. “කාරණා පහකට පෙර කාරණා පහකින් ප්‍රයෝජන ගන්න: ඔබ වයසට යාමට පෙර ඔබේ තරුණ කාලය; ඔබ අසනීප වීමට පෙර ඔබේ සෞඛ්‍යය; ඔබ දුප්පත් වීමට පෙර ඔබේ ධනය; ඔබ වෙනත් දෙයකට යෙදීමට පෙර ඔබේ නිදහස් කාලය සහ ඔබේ මරණයට පෙර ඔබේ ජීවිතය” (මුස්නද් අහමද්).

නබි වදනක සඳහන් වන ආකාරයට මරණයෙන් පසු මිනිසාගේ තරුණ කාලය මෙන්ම වැඩිහිටි ජීවිතය ගැන වෙන වෙනම  ප්‍රශ්න කිරීමට නියමිත ය. තවද එක් එක්කෙනාට ලබා දී ඇති දායාදයන් ගැන ද ප්‍රශ්න කරනු ඇත. මෙම කුර්ආන් වැකියෙන් එය දැක ගත හැකි වේ. "නියතව නුඹලාට දෙනු ලැබූ දායාදයන් ගැන එම දිනයේදී ප්‍රශ්න කරනු ඇත" (කුරානය 102:8). 
 
මිනිසාට සත්‍යය මාර්ගය පැහැදිලි කර දීම සඳහා අවසාන වරට පහළ කරන ලද දහම් පුස්තයක අල් කුරානයයි. එය කිසිම වෙනසකට ලක් නොකොට දෙවියන්ගෙන් පහළ වූ අකාරයටම ආරක්ෂා කොට තිබේ. එහෙත් ඊට පෙර පහළ වූ සෑම දහම් පණිවිඩයක් ම කාලයාගේ අවෑමෙන් බොහෝ වෙනස්කම් වලට ලක්වී ඇත. සමහර දහම් පණිවිඩ ඒවා පහළ වූ භාෂාවෙන් අද දැකිය නොහැකිය. 

අල් කුරානය එක් ජන කොට්ඨාසයක් වෙනුවෙන් පහළ වූ දහමක් නොවේ. එය මිනිස් වර්ගයා වෙනුවෙන් පහළ වූ දහම් පුස්තකයකි. එමගින් සම්පුර්ණ ජිවන ක්‍රමයක් පෙන්වා දෙන්නේය. 

By Fasy Ajward. B.Sc(Physics.Special)Hons.Japura.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

 

Comments

Popular posts from this blog

ඉස්ලාම්, ආදම් තුමා පටන් මුහම්මද්(ﷺ) තුමා දක්වා (Islam, from Adam to Muhammad (ﷺ))

නබිතුමා ඔහුගේ උපන් දිනය සැමරුවාද? (Did the Prophet celebrate his birthday?)

පින් දහම් කරන සමහර අය නිරයට යන්නේ ඇයි? (Why do some people who do good deeds go to hell?)