සොබාදහම සහ දෙවියන් (Nature and God)


බොහෝ අයට සොබාදහම ගැන ඇත්තේ වැරදි වැටහීමකි. එබැවින් සමහර උදවිය සොබාව දහමට දේවත්වයෙන් සලකති. ඔවුන් විශ්වාස කරන්නේ විශ්වය සොබාව දහමේ ප්‍රතිපලයක් බවයි. එහෙත් සොබාව දහම යනු ජීවමාන මැවුම් කරුවෙක් නොවේ. එය හුදෙක් අර්ථ දැක්වීමක් පමණි. දෙවියන් ජීවමානය, ඥානාන්විත ය, නැති දෙයකින් අලුත් දෙයක් මවන්නාය. ඔහු කිසිවෙකුගේ මැවීමක් නොවේ. ඔහු සදාකාලිකය, ඔහුට කිසිවෙකුගේ උදව් උපකාර අවශ්‍ය නොවේ. තවද ඔහු ස්වයංව පවතින්නේය.

සොබාව දහම යනු විශ්වය ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා දෙවියන් විසින් පනවා ඇති නීති පද්දතියක් වේ. එම නීති රීති වල ප්‍රතිපලයක් ලෙස විශ්වය ක්‍රියාත්මක වේ. උදාහරණයක් ලෙස සෞරග්‍රහ මණ්ඩල එකිනෙකට ඝට්ඨනය නොවී ඒවාට නියමිත ගමන් මාර්ගවල  සැරිසරන්නේ දෙවියන් ඒවාට ලබා දී ඇති නියෝග නිසාය. පරමාණුවල න්‍යෂ්ටිය තුල ඇති ප්‍රෝටෝන සහ න්‍යුට්‍රොන බැඳ තැබීමට ඉතා විශාල ශක්තියක් අවශ්‍යය. එම ශක්තින් ක්‍රියාත්මක වන්නේද ඉතාමත් කුඩා පරාසයක් තුලය. න්‍යෂ්ටියක් පුපුරවා හැරිය විට අතිදැවැන්ත ශක්තියක් ඉන් පිට වන්නේය. මෙවැනි දෙයක් කෙසේ නම් ඉබේ ඇතිවිය හැකිද? ඊට අමතරව පරමාණුවක න්‍යෂ්ටිය වටා ඇති කක්ෂ වල ඉලෙක්ට්‍රොන ගමන් කරන්නේද යම් කිසි නියමයන්ට යටත්වය. සෑම කක්ෂයක් සඳහාම ඊට නියමිත ශක්ති මට්ටම් නියම කොට තිබේ. තවද එක් එක් කක්ෂයක තිබිය හැකි උපරිම ඉලෙක්ට්‍රොන සංඛ්‍යාව කලින්ම නියම කොට තිබේ. මේ හේතුවෙන් ඒවා අවශ්‍ය ආකාරයට වෙනස් කල නොහැකිය. එපමණක් නොව එක් කක්ෂයක ඇති ඉලෙක්ට්‍රෝනයක් තවත් කක්ෂයකට මාරු වීමේදී ඊට නියමිත විද්‍යුත් චුම්බක තරංගයක් නිකුත් කරන්නේය. එය සෑම විටම නිශ්චිත අගයක් ගන්නේය. මෙවැනි දෙයක් ඥානාන්විත දෙවි කෙනෙකුගේ මැදිහත් වීමකින් තොරව සිදු විය හැකිද?

ජීවයේ අරම්හය ද අභිරහසකි. එය භෞතික දෙයක් ද නොවේ. එවැනි දෙයක් සොබාව දහමින් මැව්වේ යැයි කීම අදේවවාදියකුට මිස කාට නම් පිළිගත හැකිද? ජිවය දෙවියන්ගේ නියමයෙන් ඇතිවූවකි. එබැවින් කිසිම විද්‍යාඥයෙකු ට මෙතෙක් ජිවය රසායනාගාරයක් තුල නිෂ්පාදනය කිරීමට හැකිවී නැත. මේ හේතුවෙන් මිය ගිය කෙනෙකුට නැවත ජිවය ලබා දීමට නොහැකිය. කෙසේ වෙතත් ජේසු තුමා දෙවියන්ගේ අනුමැතියෙන් මිය ගිය අයට නැවත ප්‍රාණය ලබා දී තිබේ. 

මිහිතලය මත ජිවය පවතින්නේද ඊට සුදුසු පරිදි පෘථිවිය ස්ථාන ගත කොට තිබෙන නිසාය. තවද සුර්යාගෙන් පැමිණෙන අහිතකර විද්‍යුත් චුමක කිරණ පෙරා ඉවත් කිරීමට පෘථිවිය වටා අයන ගෝලයක් ඉබේ ඇතිවිය නොහැකිය. එය ඥානාන්විත දෙවි කෙනෙකුගේ ක්‍රියාවක් නිසා සිදුවී තිබිය යුතුය. එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස පෘථිවිය මත ඇති ජීවින් සියල්ලම විනාශයට පත් නොවී ආරක්ෂා වී තිබේ. 

පෘථිවිය මත ඇති නොයෙක් වර්ගයේ වෘක්‍ෂලතාවන් ද පක්ෂීන් ඇතුළු සතා සිව්පාවන් ද ඉබේ ඇතිවීමට කිසිම ඉඩ ප්‍රස්තාවක් නැත. එවැනි දෙයක් සිදු විය හැකි නම් වඳුරෙක් යතුරු ලියනයකට තට්ටුකරමින් සිටින විට සාහිත්‍ය ග්‍රන්ථ ඇතුළු තවත් බොහෝ අර්ථවත් ග්‍රන්ථ ඇති විය යුතුය. එහෙත් එවැනි දෙයක් සිදු වීම සිහිනයක් පමණි.  

දෙවියන් විසින් යම් පරමාර්ථයක් ඇතිව පෘථිවිය මත නොයෙකුත් වර්ගයේ ගස් වැල් මවා තිබේ. ඒවා එකිනෙකට වෙනස් ය. ඒවායේ විවිධ මල් හටගන්නේය. ඒවායින් නොයෙකුත් රසයෙන් ගුණයෙන් යුතු පලතුරු හට ගන්නේය. මේවා අර්ථදැක්වීමකට සිමා වන සොබාව දහමේ ක්‍රියාවන්ද නැතහොත් ඥානාන්විත දෙවි කෙනෙකුගේ ක්‍රියාවන් දැයි සිතා බැලිය යුතු ය. 

පෘථිවියේ ස්ථායිතාව රැකෙන පරිදි කඳු ඇති කොට තබේ. මෙම කඳු වලින් ගංගා ඇලදොළ ගලා බසින්නේය. ඇතැම් අය දකින්නේ එය සොබා දහම නිසා සිදු වන දේවල් ලෙසය. එහෙත් අර්ථ දැක්වීමකට සිමා වන  ස්වභාව දහමින් එවැනි දෙයක් සිදු විය හැකිද?

ජීවයේ පැවැත්ම සඳහා දෙවියන් නොයෙකුත් අහාර දාමයන් සකස් කොට තිබේ. එවැනි දෙයක් කිසිසේත්ම ඉබේ සිදු විය නොහැකිය. එපමණක් නොව ලෝකය අලංකාර කිරීම සඳහා නොයෙකුත් වර්ගයේ සතා සිව්පාවුන් සහ පක්ෂීන් මවා තිබේ. මෙම ජීවින් අතරින් මිනිසාට විශේෂ තැනක් හිමි වේ.

මිත්‍යා දෘෂ්ටිකයින් පවසන අන්දමට විශ්වය සහ එහි ඇති දේවල් සියල්ලම සොබාවික නියමයන්ට අනුව ඇති වන්නේ නම් එම සොබාවික නියමයන් ඇති කලේ කව්රුන් ද? ඔවුන් පවසන ආකාරයට විශ්වය සහ එහි ඇති දේවල් ඉබේ ඇති වන්නේ නම් සුන් බුන් වලින් යාන වාහන, අහස්යාත්‍රා, පරිගණක වැනි දේවල් ඇති විය යුතුය. එහෙත් අප දකින්නේ සුන් බුන් කලක් යන විට පසට දිරා පත් වීමය. 

දෙවියන් පහළ කොට ඇති සෑම දහම් පනිවිදයකින්ම පවසන්නේ විශ්වය සහ එහි ඇති සියලුම දේවල් දෙවියන්ගේ මැවීම් බවයි. දෙවියන් පහළ කරන ලද අවසාන දහම් පණිවිඩය කුරානය වේ. එහි මෙසේ දැක්වේ. "ඔහුම නුඹලාට අහසින් ජලය (වරුසාව) පහළ කළේය; එම ජලය පානය කිරීමටද ශාක වැවීමටද (එම ශාක) නුඹලාගේ  සතුන්ට කෑම සඳහාද (නුඹලා) යවන්නේය. එමගින් ඔහු භෝගද, ඔලිව්ද, ඉඳි ගස්ද, මිදිද තවත් පලතුරු වර්ගද නුඹලා වෙනුවෙන් රෝපණය වීමට සලස්වයි. නියත වශයෙන්ම මෙහි කල්පනා කරන සමුහයාට ශාක්ෂින් ඇත. ඔහු රාත්‍රිය සහ දවාලද, සුර්යයාව සහ චන්ද්‍රයාවද වසඟ කර දුන්නේය; තාරකාවන්ද ඔහුගේ අණට යටත් වූ ඒවාය. නියතව මෙහි අවබෝද කරගන්නා සමුහයාට බොහෝ සාක්ෂින් ඇත. නුඹලා වෙනුවෙන් පොළොවෙහි මැවූ විවිධ වර්ණවලින් යුක්ත සෑම දෙයකම උපදෙස් ලබන සමුහයාට සාක්ෂින් ඇත. ඔහු නුඹලාට මුහුදෙහි ඇති අලුත්ම මාංශ ආහාරයට ගැනීම පිණිසද, නුඹලාට පැළඳිය හැකි ආභරණ ගැනීම පිණිසද මුහුද වසඟ කර දුන්නේය. තවද, එහි ජලය පලාගෙන යන නැව් නුම දකින්නේහිය. නුඹලා (එම නැව් වලින් බඩු ප්‍රවාහනය කිරීම මගින්) ඔහුගේ දායාදය ලබා ගෙන තුති කිරීම පිණිසද (මේවා වසඟ කර දුන්නේය). තවද ඔහු, පොලොව නුම්බලව පෙරලා නොදැමීම පිණිස එහි කඳු ඇති කළේය, නුඹලාට (දවල් කාලයේදී) මං දැනගැනීම පිණිස ගංගා ද නොයෙකුත් මාර්ගද (ඇති කළේය). තවද, නොයෙක් සලකුණුද (ඇති කළේය). ඔවුහු තාරකා මගින් (රාත්‍රියේදී) මඟ දැනගනිති "(කුරානය 16:11-16). මෙම කුර්ආන් වැකිය අනුව විශ්වය තුල සිදුවන සියලුම දේවල් අල්ලාහ්ගේ නියෝග වේ. එහෙත් මිත්‍යා දෘෂ්ටිකයින්ගේ මතය වනුයේ සොබා දහමින් විශ්වය ඇති වූ බවයි. 

අල් කුරානයට අනුව මිනිසා දෙවියන්ගේ මිහිපිට නියෝජිතයාය. මිනිසාට පැවරී ඇති කාර්ය භාරය වන්නේ දෙවියන් ගැන නිවැරදිව දැනගෙන ඔහුට පමණක් නැමදීම වේ. එහෙත් මිනිසුන්ගෙන් බොහෝ අය ජිවිතයේ පරමාර්ථය හරි හැටි තේරුම් ගැනීමට කිසිම උත්සාහයක් ගන්නා බවක් දැකිය නොහැක. කෙසේ වෙතත් මරණයෙන් පසු මිනිසා ඔහුගේ මැවුම්කරු වෙත යා යුතුය. ඊට සුදානම් වීම මිනිසාගේ පරම වගකීමකි. 

By Fasy Ajward B.Sc(Special.Physics)Hons,Japura,
Ex.Research officer at former Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.
Twitter:-thetrue_path



Comments

Popular posts from this blog

ඉස්ලාම්, ආදම් තුමා පටන් මුහම්මද්(ﷺ) තුමා දක්වා (Islam, from Adam to Muhammad (ﷺ))

දෙවියන් මිනිසාට ලබා දී ඇති දායාදයන් ගැන ඔබ සිතා බැලුවාද? (Have you thought about the gifts God has given to man?)

පින් දහම් කරන සමහර අය නිරයට යන්නේ ඇයි? (Why do some people who do good deeds go to hell?)