ඉස්ලාම් දහම තුල රැවුලට තිබෙන වැදගත්කම (The Importance of Beard in Islam)


අල්ලාහ්ගේ සෑම මැවිමක් තුලම ඒවාට ආවේනික ලක්ෂණ දැකිය හැකිය. ඒවා කිසිසේත්ම වෙනස් කිරීමට අවශ්‍ය වන්නේ නැත. ඒ අනුව පිරිමියා සහ ගැහැණිය වෙන් කොට හඳුනාගැනීම සඳහා ලබා දී ඇති ලක්ෂණ අතරින් රැවුල විශේෂ තැනක් ගන්නේය. රැවුල නිසා මිනිසාගේ මුහුණට අලංකාරය එකතු කරන්නේය. එසේ තිබියදී සමහරුන් රැවුල මුළුමනින්ම මුඩු කොට එම ලක්ෂණය නැති කර ගැනීම අවාසනාවකි. එය ඉස්ලාම් දහම අනුව වරදක් ද වේ.

ඉස්ලාම් දහම තුල රැවුලට අධ්‍යාත්මික වටිනාකමක් තිබේ. මේ හේතුවෙන් සෑම නබිවරයෙක්ම රැවුල වවා ඇත. ඒ අනුව ඉබ්‍රාහිම්, මුසා, ඊසා නොහොත් ජේසුස්  වහන්සේ ඇතුළු මුහම්මද් නබි තුමාද (ඔවුන් සියළු දෙනා කෙරෙහි අල්ලාහ්ගේ ශාන්තිය අත්වේවා!) රැවුල වවා තිබේ. එසේ තිබියදී මුහම්මද් නබි තුමාගේ අනුගාමිකයින්ට එය අනිවාර්‍ය (වාජිබ්) සුන්නාවක් වේ. 

රැවුල සම්බන්දයෙන් මුහම්මද් නබි තුමා ඔහුගේ අනිගාමිකයින්ට පවසා තිබෙන්නේ එය නිදැල්ලේ වැඩීමට හරින ලෙස යි. සහිහ් බුහාරි සහ සහිහ් මුස්ලිම් ග්‍රන්ථවල එය නියෝගයක් ලෙස දැකිය හැකිය. තවද, අබු හුරෛරා රලි තුමා වාර්තා කරන හදිසයකින් කියැවෙන්නේ රැවුල ස්වභාවික ලක්ෂණ අතරින් එකක් වන බවයි. 

රැවුල සම්බන්දයෙන් නබිතුමා නියෝග කොට ඇති බැවින් එය පවත්වා ගැනීම අනිවාර්ය බව ඉස්ලාමිය විද්වතුන්ගේ ඒකමතික නිගමනය වේ. නබිතුමාගේ නියෝග පිළිපැදීම අනිවාර්ය වන බව මෙම කුර්ආන් වැකියෙන් දැක ගත හැකිය. "මෙම දුතයානන් නුඹලාට කුමක් ලබා දෙන්නේද එය භාරගනු. ඔහු නුඹලාව කුමකින් වලක්වන්නේද එයින් වලකිනු" (කුරානය 59:7). කුරානය මෙසේ පවසා තිබියදී නබිතුමාගේ මෙම වැදගත් සුන්නාව උදාසීන කිරීම බලවත් වරදකි. 

එක් අවස්ථාවකදී විශාල උඩු රැවුලක් ඇති යටි රැවුල සම්පුර්ණයෙන් මුඩු කරන ලද කාන්තාර වැසියෙක් නබිතුමාව වෙත පැමිණියේය. ඔහුව දැකීමෙන් නබිතුමා කෝපයට පත් වූ අතර, "ඔබට මේ රැවුල තැබීමට අණ කලේ කව්රුන්දැයි" ඔහුගෙන් විමසන ලදී. ඊට පිළිතුරු වශයෙන් ඔහු පවසා තිබුනේ ඔහුගේ ස්වාමියා එසේ නියෝග කොට ඇති බවයි. එම පිළිතුරු ඇසු නබිතුමා පවසා සිට ඇත්තේ මට, මගේ සමිදුන් නියෝග කොට ඇත්තේ උඩු රැවුල කොට කරන ලෙසත් යටි රැවුල වැවීමටත් බව යි. මෙම වරද ඇතැම් මුස්ලිම්වරුන් විසින් ද කරනු දැකිය හැකිය. එය නබිතුමාගේ හදිසයට කෙලින්ම හරස් වීමකි. 

රැවුල සම්පුර්නයෙන්ම ඉවත් කරන තැනැත්තා අල්ලාහ්ගේ මැවීම්වල ස්වභාවය වෙනස් කරන්නේය. මෙය නබිතුමා විසින් තහනම් කොට ඇත. තවත් හදිසයකින් කියවෙන්නේ පිරිමින් ගැහැනුන් ලෙස ඇඳීමත් ගැහැනුන් පිරිමින් ලෙස ඇඳීමත් තහනම් බවයි. 

මුස්ලිම්වරයෙකු නබිතුමාව අනුගමනය කිරීමෙන් අල්ලාහ්ට සමීප වන්නේය. අල් කුරානයේ ඇති මෙම වැකිය මගින් එය දැක ගත හැකිය. "නුඹලා අල්ලාහ්ව ප්‍රිය කරන්නේ නම් මාව පිලිපදිනු. එවිට අල්ලාහ් නුඹලාව ප්‍රිය කරන්නේය, තවද, නුඹලාට නුඹලාගේ පව් සමා කරන්නේය. අල්ලාහ් අධිකව ක්‍ෂමාකරන්නාද අසම දයාවන්තයාද වේ" (කුරානය 3:31). මුස්ලිම්වරයෙකු විසින් නබි තුමාව අනුගමනය කරන විට කිසිම වියදමක් නොමැතිව මෙම භාග්‍ය උදාකර ගත හැකි වන්නේය. තවද නබිතුමාව අනුගමනය කිරීම කුසල් ක්‍රියාවක්ද වේ. 

බොහෝ මුස්ලිම්වරුන් නබිතුමා කෙරෙහි ආදරය පාන්නේය. ඔහු වෙනුවෙන් ඉස්ලාම් දහම පෙන්වා නොදුන් උපන්දින උත්සව පවා සිදු කරන්නේය. එහෙත් නබිතුමාගේ වැදගත් සුන්නාවක් වන රැවුල වැවීම කෙරෙහි උදාසීන බවක් දක්වන්නේය. එය විශාල වරදකි. එහෙත් අල්ලාහ්ට ලං වීමට නම් නබිතුමාව හැකි පමණින් අනුගමනය කල යුතු ය. ඉහත දැක්වෙන කුර්ආන් වැකියෙන් පවසා තිබෙන්නේද එයයි. 

By Fasy Ajward. B.Sc(Sp.Phy) Hons.J. Pura.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Twiter:- thetrue_path


Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)