දෙවියන් පිලිබඳ නිවැරදි නිර්වචනය කුමක්ද? (What is the correct definition of God?)



කිසිම කෙනෙක් අහස්යාත්‍රාවක් හෝ මෝටර් රථයක් හෝ පරිගණකයක් හෝ නිෂ්පාදනය කල කෙනෙකුට දේවත්වයෙන් සලකන්නේ නැත. ඒවා සිදු කරන්නේ කාලයක් තිස්සේ ලැබූ අත්දැකීම් සහ දැනුම උපයෝගී කරගෙනය. අනෙක් අතට ඒවා නිෂ්පාදනය කරන්නේ පවතින දේවල් උපයෝගී කරගෙනය. තවද ඒවා නිෂ්පාදනය කිරීම සඳහා විශාල කර්මාන්ත ශාලා සහ මිනිස් ශ්‍රමය අවශ්‍යය. එහෙත් දෙවියන්ට යමක් මැවීම සඳහා පලපුරුද්ධ හෝ පවතින දේවල් හෝ තවත් කෙනෙකුගේ උදව්ව හෝ අවශ්‍ය නොවේ. ඒ අනුව දෙවියන් ඔහුගේ අභිමතය පරිදි ඕනෑම දෙයක් මවන්නේය. එහි විශේෂත්වය වන්නේ දෙවියන් මවන දෙයක් තවත් කෙනෙකුට කල නොහැකි වීමයි. මේ නිසා ලේ බිඳක් හෝ මැස්සෙක් මදුරුවෙක් හෝ අඩුම තරමින් ඒක සෛල ඇමිබාවෙක් හෝ වෙනත් කෙනෙකුට මැවිය නොහැකිය. මේ හේතුවෙන් දෙවියන් අද්විතීය ස්ථානයක් හොබවන්නේය. මිනිසා අනෙක් ජිවින්ට වඩා වෙනස් මැවීමක් බැවින් ඔහු දෙවියන් ගැන දැනගෙන සිටිය යුතුය. ඒ අනුව මෙලොව උපදින සෑම කෙනෙක්ම දෙවියන් පිලිබඳ සහජ හැඟීමත් සමග උපදින්නේ ය. එහෙත් ඔවුන්ගේ දෙමව්පියන් විසින් ඔවුන්ට නොයෙකුත් දේවල් පිලිබඳ විශ්වාසයන් ඇතුලත් කරන්නේය. මේ නිසා කෙනෙකුට තේරෙන වයස උදාවන තුරු ඔහු කරන දේවල් ගැන දෙවියන් ප්‍රශ්න කරන්නේ නැත. කෙසේ වෙතත් මිනිසා තේරෙන වයසට පත් වූ පසු ඔහු දෙවියන් ගැන දැනගැනීම අනිවාර්ය වේ. 
 
එසේ තිබියදී බොහෝ අය දෙවියන් ගැන දැනගැනීමට උනන්දු වන්නේ නැත. තවත් සමහරු දෙවියන් ලෙස සලකන්නේ මිනිසා විසින්ම සාදාගත් දේව රූප වලට ය. එහෙත් එම දේව රූපවලට ජීවිතාන්තය දක්වා වැන්දත් ඒවායින් කිසිම උදව්වක් ලබා ගත නොහැකිය. ඒවා මිනිසා මෙන්ම තවත් මැවීමක් පමණි. මේ නිසා මිනිසා වැඳිය යුත්තේ විශ්වය සහ එහි ඇති සියලුම දේවල් මවා පාලනය කරනු ලබන්නාවූ දෙවියන් හටය. දෙවියන් ගැන දැනුවත් කිරීම සඳහා සිය දහසකට වඩා නබිවරුන් මෙලොවට පැමිණ ඇත. ඒ සියලු දෙනාටම දෙවියන්ගේ පණිවිඩ ලැබී තිබේ. 

අල් කුරානයට අනුව සෑම ආගමක්ම දෙවියන් විසින් පහළ කොට තිබේ. ඒ අනුව යුදෙව් කිතුනු සහ ඉස්ලාම් යන ආගම් එකම දෙවිකෙනෙකුගෙන් පහළ වී තිබේ. එහෙත් කුරානය හැර අන් බොහෝ ආගම් අද වන විට බොහෝ වෙනස්කම් වලට බඳුන් වී ඇත. එම නිසා එම ආගම්වල දෙවියන් පිලිබඳ අර්ථ දැක්වීමක් දැක ගත නොහැකි වී තිබේ. කෙසේ වෙතත් අල් කුරානයේ දෙවියන් පිලිබඳ මෙම අර්ථ දැක්වීම ලබා දී තිබේ: "පවසනු; අල්ලාහ් එක්කෙනෙකි. අල්ලාහ් කිසිවෙකුගේ අවශ්‍යතාවයන් නොමැත්තාය. ඔහු (කිසිවෙකුව) ප්‍රසුත කළේ නැත. ඔහු (කිසිවෙකුගෙන්) ප්‍රසුත වුයේද නැත. තවද, ඔහුට සමාන කිසිවෙකුද නැත" (කුරානය 112:1-4). මෙම අර්ථ දැක්වීම අනුව ජේසු තුමාව හෝ මුහම්මද් නබි තුමාව හෝ වෙනත් නබිවරයෙකුව දෙවියන් ලෙස පිළිගත නොහැක. එසේම මිනිසා විසින් සාදන ලද පිළිම දෙවියන්ට සම කල නොහැකිය. තවද ඉර, සඳ, ගස්, ගල් හෝ වෙනත් කිසිම භෞතික වස්තුවක් දෙවියන් විය නොහැකිය.

මේ නිසා දේවත්වයෙන් සැලකිය යුත්තේ අපගේ මෙන්ම විශ්වයේ මැවුම් කරුට පමණි. ඔහුට පමණක් මිනිසාගේ අවශ්‍යතාවයන් ඉටු කල හැකි වන්නේය. මේ හේතුවෙන් අප වැඳිය යුත්තේද අපගේ අවශ්‍යතාවයන් ඉල්ලා සිටිය යුත්තේද එම දෙවියන්ගෙන් පමණි. කෙසේ වෙතත් එම කරුණ තේරුම් නොගත් අය විසින් දෙවියන්ගේ මැවීම් වලට දේවත්වයෙන් සලකන්නේය. එහෙත් ඒවායින් කිසිවක් කල නොහැකිය. 

මිනිසාව මවා තිබෙන්නේ යම් සුවිශේෂී අරමුණක් සඳහාය. එම අරමුණ වෙනුවෙන් මිනිසාට අවශ්‍ය සියලුම දේවල් සපයා තිබේ. ඒ අනුව මිනිසාට වෙනත් ජිවින්ට ලබා දී නැති දහම් පණිවිඩ ලබා දී තිබේ. එම දහම් පණිවිඩ වලින් පෙන්වා දෙන අන්දමට ජිවත් වීම මිනිසාට පැවරෙන වගකීමකි. මරණයෙන් පසු ඒවා ගැන ප්‍රශ්න කිරීමට නියමිතය. 

දෙවියන්ගේ සෑම මැවීමක් තුලින්ම බුද්ධිමතුන්ට ඔහු ගැන සාක්ෂි ලබා ගත හැකිය. ඒවා හැදෑරීමෙන් විශ්වය එක් සර්වබලධාරී දෙවිකෙනෙකුගේ මැවීමක් බව වටහා ගත හැකි වන්නේය. උදාහරණයක් වශයෙන් විශ්වය පුරා එකම භෞතික නීති ක්‍රියාත්මක වීම පෙන්වා දිය හැකිය. එවැනි දෙයක් සිදු විය හැක්කේ විශ්වය එක් දෙවි කෙනෙකු විසින් නිර්මාණය කළහොත් පමණි. තවද විශ්වයේ ඕනෑම තැනක දැකිය හැකි ඒකාකාරී බව නිසා එය එක් දෙවිකෙනෙකුගේ නිර්මාණයක් බව ඔප්පු වන්නේය. 

දෙවියන් සෑම ජීවියෙකුම මවා එහි පැවැත්ම සඳහා ක්‍රියා මාර්ගයක් සකස් කොට තිබේ. එපමනක් නොව ඒ ඒ ජීවියාට අවශ්‍ය අහාර ලබා ගැනීම සඳහා මාර්ගයන් සකස්කොට තිබේ. තවද ඔවුන්ගේ ආරක්ෂාව ලබා දී තිබේ. මේ සෑම දෙයකින්ම දෙවියන්ගේ ගුණාංග ගැන අපට දැනගත හැකි වන්නේය. දෙවියන්ගේ ගුණාංග ගැන අල් කුරානයේ ද නබි වදන් වලද සඳහන් කොට ඇත. ඒ අනුව ඔහු මවන්නාද, රූ සකසන්නාද, මැවීම් වල අවශ්‍යතාවයන් ඉටු කරන්නාද, සෑම කෙනෙකුගේම කන්නලව් වලට එකම අවස්ථාවේදී සවන් දෙන්නාද, සෑම දෙයක්ම එකම අවස්ථාවේදී නිරීක්ෂණය කරන්නාද, මහා කරුනිකයාද, වැරදි වලට දඬුවම් කරන්නාද, මිනිසා කරන වැරදි වලට සමාව දෙන්නාද වේ. මෙවැනි තවත් බොහෝ ගුණාංග දෙවියන්ට ඇතත් ඒවා මෙහි සඳහන් කොට නැත.  මේ නිසා මිනිසා සිතන පතන දේවල් වලට දේවත්වයෙන් සැලකිය නොහැක. 


By Fasy Ajward.B.Sc (Sp.Phy) Hons.Jpura,
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

https://www.facebook.com/thetruepathofislam
Twiter:- thetrue_path







Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)