අල් කුරානයට අනුව ජේසුතුමා කව්ද? (Who is Jesus according to the Quran?)



කිතුනුවන් විශ්වාස කරන්නේ ජේසු තුමා දෙවියන් බවයි. එසේත් නැති නම් ඔහු දෙවියන්ගේ පුතුන් බවයි. එසේ තිබියදී අල් කුරානය පවසන්නේ ජේසු තුමා අල්ලාහ්ගේ වක්තෘවරයෙකු නොහොත් නබි වරයෙකු බවයි. ඒ අනුව ඔහු අනෙක් නබිවරුන් මෙන්ම මිනිසාට ආගම දෙසීම සඳහා පැමිණ තිබේ. එය වඩාත් පැහැදිලි වන්නේ එතුමා අනෙක් නබිවරුන් මෙන්ම ආහාර ගැනීමත් මිනිසුන් කරන අනෙකුත් කටයුතු සිදු කිරීමත් නිසාය. කෙසේ වෙතත් ජේසු තුමාගේ පිළිසිඳ ගැනීම අනෙක් නබිවරුන්ට වඩා වෙනස් අකාරයකට සිදු වී තිබේ. මේ හේතුවෙන් ජේසු තුමා පියෙකු නොමැතිව දේවදුතයෙකු විසින් ගෙනෙන ලද ආත්මය ඇතුලත් කිරීම මගින් ම්රියම් තුමිය පිළිසිඳ ගෙන තිබේ. මෙම කරුණ අල් කුරානයේ ඉතා පැහැදිලිව සඳහන් කොට ඇත. ජේසු තුමා හැරුණු විට ආදම් තුමාව, මවක් හෝ පියෙකු නොමැතිව මවා තිබේ. එසේ තිබියදී කිසිවෙකු විසින් ආදම්තුමාව දෙවියන්ගේ තත්වයට උසස් කරනු ලබන්නේ නැත. තවද, ආදම්තුමා දෙවියන්ගේ පුතෙක් බව සඳහන් කරන්නේ ද නැත.

ප්‍රතිහාරයන් සිදු කිරීම නබිවරුන්ට ලබා දී ඇති වරමකි. ඒ අනුව අනෙක් නබිවරුන් මෙන්ම ජේසු තුමාද දෙවියන්ගේ උදව්වෙන් බොහෝ ප්‍රාතිහාරයන් සිදු කොට තිබේ. ඒවා ගැන කුරානයේද සඳහන් වේ. කුරානයට අනුව ජේසු තුමා තොටිල්ලේදීම කතා කොට ඇත. උපතින්ම අන්ද වූ අයට පෙනුම ලබා දී තිබේ. ලාදුරු රෝගීන්ව සුවපත් කොට ඇත. මැටිවලින් කුරුල්ලෙකුගේ රුවක් සාදා එයට ප්‍රාණය ලබා දී තිබේ. ජේසු තුමා මෙවැනි හාස්කම පෙන්වා තිබෙන්නේ ඔහු අල්ලාහ්ගේ නියෝජිතයා බව මිනිසුන්ට ඒත්තු ගැන්වීම සඳහා ය. කෙසේ වෙතත් කිසිම අවස්ථාවකදී ජේසු තමා ඔහු දෙවිකෙනෙක් බව හෝ ඔහුට නමදින ලෙස හෝ පවසා නැත. ජේසු තුමා දෙවි කෙනෙකු නොවන බව පැහැදිලි වීමට තවත් හේතුවක් වන්නේ ඔහුව කුරුසයේ තබා ඇන ගසන අවස්ථාවේදී ඔහු දෙවියන් හට අයාචනා කිරීම නිසාය. ඒ අනුව ඔහු කුරුසයේ තබා ඇන ගසන විට මෙසේ පවසා ඇත. "මාගේ දෙවියනි, මාගේ දෙවියනි, ඔබ මාව අත්හැරියේ මන්ද" (Matthew 27:46).

බයිබලයේ සඳහන් වන අන්දමට දෙවියන් එක්කෙනෙකි. එය මෙම බයිබල් වැකියෙන් දැකිය හැකිය. "ඉෂ්රායිල්වරුනි, අපගේ දෙවිඳුන් එක්කෙනෙකි" (ද්විතීය කථාව 6: 4). මේ නිසා ජේසු තුමා දෙවියන් විය නොහැකිය. තවද, බයිබලයේ තවත් තැනක දෙවියන්ට සවන් දෙන මෙන් පවසා ඇත. "ඉෂ්රායිල්වරුනි, අපේ දෙවි ස්වාමීන් වහන්සේට සවන් දෙන්න, ස්වාමීන් එක්කෙනෙක්ය" (මාක් 12:29). බයිබලය තුල මෙවැනි තවත් බොහෝ වැකි තිබේ.

දෙවියන් පිලිබඳ අර්ථ දැක්වීම අනුව ඔහු කිසිම මැවිමකට සමාන නොවේ. තවද දෙවියන් කිසිවෙකුගේ කුසින් උපත ලබන්නේද නැත. එසේ තිබියදී ජේසු තුමාට සමාන තවත් බොහෝ අය සිටින්නේය. එසේම ඔහුට ඉපදීමක් තිබේ. ඔහු මිනිසුන්ගේ වද හිංසා වලට ලක් වී තිබේ. මෙවැනි දේවල් දෙවියන්ට ඔබින්නේ නැත.

ජේසු තුමා මෙසේ පැවසූ බව කුරානයේ සඳහන් වේ. "නියතව අල්ලාහ්, මරියම්ගේ පුත් මසිහ්යැයි පවසන්නෝ ප්‍රතික්ෂේප කළවුන් වන්නෝය. එහෙත් මසිහ් පැවසුවේ 'ඉස්රායිල්ගේ දරුවනි! මාගේ සමිඳුන්ද ඔබගේ සමිඳුන්ද වූ අල්ලාහ්වම නමදින්න' යනුවෙනි. නියතව කවරෙක් අල්ලාහ්ට (යමක්) සමකරයිද අල්ලාහ්, ඔහුට ස්වර්ගය තහනම් කරන්නේය. ඔහුගේ නවාතැන නිරය වන්නේය! අපරාධකරුවන්ට උදව්කරුවන් නැත" (කුරානය 5:72).

ත්‍රිත්ව සංකල්පය කුරානය මගින් ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේය. "නියතව ප්‍රතික්ෂේප කරන්නන් 'අල්ලාහ් තුන්දෙනාගෙන් කෙනෙකි'යි පවසන්නෝය. එහෙත් නැමදීමට සුදුසු සමිදුන් අල්ලාහ් හැර වෙන කිසිවෙකුත් නැත. තමන් පවසන දෙයින් ඔවුන් ඉවත්ව නොසිටින්නේ නම්, ඔවුන්ගෙන් ප්‍රතික්ෂේප කරන්නන්ට හිංසාව ඇතිකරන වේදනාව නියතය" (කුරානය 5:73).

ජේසු තුමා කව්රුන්දැයි කුරානය මගින් මෙසේ විස්තර කොට ඇත. " 'මරියම්ගේ පුත් මසීහ්' දුතයෙකු මිස අන් කිසිවෙකු නොවේ. ඔහුට පෙරද බොහෝ දුතයින් පැමිණ ඇත. ඔහුගේ මව සත්‍යවන්තියකි. ඔවුන් දෙදෙනාම ආහාර අනුභව කරන්නන් ම වුහ" (කුරානය 5:75)

ජේසු තුමාගේ මවගේ නමින්ම කුරානයේ ජේදයක් නම් කොට ඇත. එහි ජේසු තුමා ගැන බොහෝ දේවල් සඳහන් වේ. එහි දැක්වෙන පරිදි ජේසු තුමා මරියම් තුමියගේ කුසින් උපත ලබා ඇත. මරියම් තුමිය ඉම්රාන්තුමාගේ දියණිය වේ. එක් අවතාවකදී ඉම්රාන් තුමාගේ භාර්යාව ඇයගේ කුසේ සිටින දරුවා ජෙරුසලමේ පිහිටි ශුද්ධ දේවස්ථානයට දීම සඳහා භාරයක් වී ඇත. එහෙත් ඇය ප්‍රසුත කළේ පිරිමි දරුවෙකු වෙනුවට ගැහැණු දරුවෙකි. කෙසේ වෙතත් එම දරුවාට මරියම් යන නම ලබා දී දේවස්ථානයට භාර කළාය. එම දේවස්ථානයේ භාරකරුව සිටියේ මරියම් තුමියගේ ඥාතියෙකු වන zසැකරියා තුමාය. එතුමා මරියම් තුමිය වෙනුවෙන් 'මිහ්රාබ්' නමැති කුටියක් සාදා ඇයව එහි නතර කළේය. එසේ තිබියදී පුදුමයට මෙන් ඉම්රාන් තුමා ඇයව බැලීමට ගිය සෑම අවස්ථාවකදීම ඇය පලතුරු අතැතිව සිටියාය. ඉන් විමතියට පත් zසැකරියා තුමා “මේවා ඔබට ලැබෙන්නේ කොහින්දැයි” විමසා ඇත. එවිට ඇය පැවසා ඇත්තේ අල්ලාහ් තමන් කැමති අයට ප්‍රමාණය ඉක්මවා ආහාර ලබා දෙන බවයි.

කාලය ගෙවී යත්ම මරියම් තුමිය වැඩි වියට පත් වුවාය. දිනක් ඇය තම කුටියේ යාක්ඥාවේ යෙදී සිටින විට මිනිස් වෙස් ගත් දේවදුතයෙක් ඇය වෙත පැමිණියේය. ඔහුව දැකීමෙන් භීතියට පත්වූ ඇය, ‘සැබැවින්ම ඔබගෙන් මාව ආරක්ෂාකරන මෙන් අල්ලාහ්ගෙන් මා ප්‍රාර්ථනා කරමි, ඔබ හොඳ ගති පැවතුම් ඇත්තෙකු නම් (මෙතනින් ඉවත්ව යනු)’යි පැවසුවාය. එවිට එම දේවදුතයා ‘පාරිශුද්ධ වූ පුතෙකු ඔබට ලබා (දීම ගැන දැනුම්) දීම සඳහා මාව ඔබගේ දෙවියන් විසින් ඔබ වෙත එවන ලද දුතයෙක් වෙමි'යි පවසා ඇත. එවිට ඇය ‘මට කෙසේ නම් දරුවෙක් ලැබේවිද? කිසිම මිනිසෙකු මා ස්පර්ශ කර නැත! මම අපචාරයේ හැසිරෙන්නෙකු ද නොවෙමි!’යි පැවසුවාය. එවිට එම දේව දුතයා ‘එසේ (සිදුවනු ඇත)එය මට ඉතා ලෙහෙසි දෙයකි. ඇය මිනිසුන් අතරේ එක් සලකුණක් වශයෙන්ද අපගේ වරප්ප්‍රසාදයක් වශයෙන්ද පත් කරන්නෙමු. මෙය අවසාන වශයෙන් මනඃකල්පිත කරන ලද කාරනාවකි. ඔබගේ දෙවියන් කියන්නේහි යි’ පැවසුවේය. මෙම සිදුවීමෙන් පසු මරියම් තුමිය දෙවියන්ගේ නියමය පරිදි ගැබ් ගත්තාය.

මරියම් තුමිය ගැබ් ගත්තේ පියෙකු නොමැතිව ය. එබැවින් ඇය මහත් සේ සිත් තැවුලට පත්වුවාය. එසේ තිබියදී එක් දිනක් ඇය තමන් රැඳී සිටි දේවස්ථානයේ කුටියෙන් බැහැරව ඇයගේ උපන් ගම වන නසරිත් (Nazareth) වෙත පිටත්ව ගියාය. එසේ තිබියදී කාලය ගෙවී යත්ම දරු ප්‍රසුතියට දිනත් ලඟා විය. එම නිසා ඇය එම ස්ථානයෙන්ද පිටව ගියාය. එහෙත් වැඩි දුරක් යාමට මත්තෙන් ඇයගේ කුසේ සිටි දරුවා මෙලොවට බිහි විය. එවිට ජිබ්රිල් දෙවදුතයා පැමිණ “දුක් නොවනු, ඔබගේ දෙවියන් මෙතන දිය පාරක් ගලා යාමට සලස්වා ඇත, මෙම රට ඉඳි ගස සොලවනු, ඔබට ඉන් ඉදුණු රට ඉඳි වැටීමට සලස්වන්නෙමු"යි පවසා තිබේ. මැරී ගොස් තිබුණු එම රට ඉඳි ගස නැවත ජිවය ලැබීම දුටු ඇයගේ සිතට දේවියන් කෙරෙහි විශ්වාසය තව තවත් වැඩි විය.

මරියම් තුමිය තමන් බිහි කළ බිලිඳා ද රැගෙන ඇයගේ ගමට ගිය විට එහි වැසියන් එම දරුවා ගැන විමසන්නට පටන් ගෙන තිබේ. එහෙත් එහි සිටි සියලු දෙනාවම පුදුමයට පත් කරමින් එම ළදරුවා ඔවුන්ගේ ප්‍රශ්න සියල්ලටම පිළිතුරු ලබා දී තිබේ.

මෙම ජේසු බිළින්ඳා පසුව දෙවියන්ගේ ධර්ම දුතයෙකු විය. එහෙත් යුදෙව්වන් ඔහුගේ නබිත්වය පිළිගත්තේ නැත. මේ නිසා එතුමාට බොහෝ කරදරවලට මුහුණ පෑමට සිදු විය. කොතරම් දුරට ඔවුන් කෘර වුයේද කිවහොත් එතුමාව ඝාතනය කිරීමට පවා නියම කළෝය. කෙසේ වෙතත් අල්ලාහ් ඊට ඉඩ තැබුවේ නැත. ඒ අනුව ජෙසුතුමා වෙනුවට වෙනත් කෙනෙකු කුරුසයේ තබා ඇන ගැසීමට සලත්වා තිබේ. මේ බව කුරානයේ ඉතා පැහැදිලිව සඳහන් කොට ඇත.

"තවද "අල්ලාහ්ගේ රසුල් වන මරියම්ගේ පුත් ඊසා (හෙවත් මසීහු) නියත වශයෙන්ම අපි (කුරුසයෙහි තබා ඇණ ගසා) මරා දමුවෙමු"යි ඔවුන් කී බැවින්ද (ඔවුන්ට ශාප කළෙමු). (නමුත්) ඔහුව ඔවුන් කපා දැමුවේද නැත. ඔහුව ඔවුන් කුරුසයෙහි තබා ඇණ ගැසුවේද නැත. ( ඔහු සිටි කාමරයට ඔහුව සොයා ගිය කෙනෙකුව ඊසාගේ හැඩරුව ඇතිව වෙනස් කරන ලදී. ඊසා සොයා ගිය අනිත් අය ඔහුව කුරුසයේ තබා ඇණ ගැසුවෝය) මේ නිසා ඔවුන්ව සැකයෙහි ඇතුල් කරන ලදී. එබැවින් මෙයට විරුද්ධව කව්රුන් අදහස් දරන්නෝ ද ඔවුන් අනවශ්‍ය සැකයෙහි ගිලී යන්නෝය. අනුමානය අනුගමනය කිරීම මිස එහි ඔවුන්ට සත්‍ය වූ ඥානයක් නැත්තේය. ඇත්තෙන්ම ඔවුන් ඔහුව ඝාතනය කලේම නැත" (කුරානය 4:157).

අල් කුරානයට අනුව ජේසු තුමාව අහසට ඔසවා තිබේ. කෙසේ වෙතත් ලෝකය අවසාන වන දිනය ලඟා වත්ම එතුමා නැවත මෙළොවට පැමිණීමට නියමිතය. එතුමා විසින් ජජ්ජාල්ව ඝාතනය කිරීමටද නියමිතය.

By Fasy Ajward.B.Sc (Sp.Phy) Hons.Jpura,
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

https://www.facebook.com/thetruepathofislam
Twiter:- thetrue_path


Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)