සාතන් මිනිසාට සතුරෙක් වන්නේ ඇයි? (Why is Satan an enemy of man?)


සාතන් හෙවත් ඉබ්ලිස් කවරෙක්ද යත් ඔහු දෙවිඳුන්ගේ අණට කීකරු වෙමින් දේවදුතයින් අතර ස්වර්ගයේ වාසය කල කෙනෙකි. එසේ තිබියදී මුල්ම මිනිසා වන ආදම් තුමාව මැවීමෙන් පසු, ඔහුට සුජුද් හෙවත් නමස්කාර කරන ලෙස අල්ලාහ් කල නියෝගයට පිටු පෑවේය. ඊට ප්‍රධාන හේතුව වුයේ සාතන්ගේ උඩඟු කමයි. ඔහු කල එම වැරැද්ද නිසා දෙවියන්ගේ කෝපයට සහ ශාපයට ලක් විය. මේ නිසා සාතන්ව ස්වර්ගයෙන් එළවා දැම්මේය. මෙම සිදුවීමෙන් පසු ඔහු අදම්තුමාගේ පමණක් නොව මිනිසාගේ ද පරම සතුරෙක් බවට පත් විය. අල් කුරානයේ එම සිදුවීම් මාලාව මෙසේ විස්තර කොට ඇත.

"මා අණ කල කල්හි නුඹ සුජුද් නොකර සිටීමට හේතුව කුමක්දැයි ඇසු කල්හි ඉබ්ලිස්, 'මා ඔහුට වඩා උසස් වන්නෙමි, නුඹ මාව ගින්නෙන් මවා ඇති අතර ඔහුව කිරි මැටියෙන් මවා ඇතැ'යි පැවසුවේය"  එවිට දෙවියන් සාතන්ට මෙසේ නියෝග කළේය. "(අහෝ ඉබ්ලීස්) මෙම (සවර්ගයෙන්) නුඹ බැස යනු, උඩඟුකම පෙන්වීමට මෙය තැන නොවේ. එහෙයින් පිටවනු, නියතව නුඹ නිචත්වයට පත්වූවන්ගෙන් කෙනෙකු වන්නෙහිය" කෙසේ වෙතත් ඉබ්ලිස්ව ස්වර්ගයෙන් නෙරපන අවස්ථාවේදී මෙම වරම ඉල්ලා සිටියේය. "(විනිශ්චය දිනයේදී) ඔවුන්ව නැගිටවනු ලබන දිනය තෙක් මට අවකාශ ලබා දෙනු මැනව" දෙවියන්ද ඔහුට එම වරම ලබා දුන්නේය. "නියතව නුඹ අවකාශ දෙනු ලැබුවන්ගෙන් කෙනෙකි'යි අල්ලාහ් පැවසිය". එම වරම ලබා ගත් සාතන් මෙසේ පැවසුවේය. "නුඹ මාව නොමගෙහි යැවු හේතුවෙන් ඔවුනට එරෙහිව නුඹගේ ඍජු මාර්ගයෙහි මා හිඳ ගනිමි. පසුව ඔවුන්ගේ ඉදිරිපසින්ද පිටුපසින්ද, ඔවුන්ගේ දකුණු පසින්ද වම් පසින්ද ඔවුන් හමුවට පැමිණෙන්නෙමි, එවිට ඔවුන්ගෙන් වැඩිදෙනෙකුව ස්තුතිවන්තයින් ලෙස නුඹ නොදකින්නේහි යැ'යි පැවසිය". 

දෙවියන් සාතන්ව නෙරපන අවස්ථාවේදී මෙසේ අවවාද කොට ඇත. "නින්දාවට පත්කරනු ලැබුවෙකු ලෙසත් ශාප කරනු ලැබුවෙකු ලෙසත් මෙතැනින් පිට වනු. ඔවුන්ගෙන් කවරෙකු හෝ නුඹව පිලිබදිනවා නම් නියත වශයෙන්ම මම නුඹලා සියල්ලන්ගෙන් නිරය පුරවන්නෙමි

මෙම වගන්තියට අනුව සාතන්ව පිළිපදින සියල්ලන්ගෙන්ම නිරය පුරවනු ලබන්නේය. කෙසේ වෙතත් සාතන් ගැන අනතුරු අඟවා තිබියදීත් මුලින්ම ඔහුගේ උගුලට හසු වුයේ ආදම්තුමා ය. 

"ඕ: ආදම්! නුඹද නුඹගේ බිරියද මෙම ස්වර්ගයෙහි වාසය කරමින් කැමති දෙයක් අනුභව කරනු; එහෙත් නුඹලා දෙදෙනාම මෙම ගසට ලං නොවනු. එසේ කලේ නම් නුඹලා අපරාදකරුවන්ගෙන් කෙනෙක් වන්නේයැ"යි පැවසුවේය. එහෙත් සතාන් මිත්‍ර ලීලාවෙන් පැමිණ ආදම්තුමාව තහනම් ගසේ ගෙඩි කෑම සඳහා පොළඹවා ගත්තේය.

"එවිට සාතන් ඔවුන්ගේ රහසිගත පෙදෙස වසා ඇති දේ ඉවත් කරවා ගැනීම පිණිස (මොවුන් දෙදෙනා වෙත පැමිණ), 'නුඹලා දේවදුතයින් දෙදෙනෙකු ලෙස නැත්නම් ස්ථිරව සිටිනු මිස නුඹගේ සමිදුන් නුඹව මින් වැළැක්වුයේ නැතැ'යි පැවසිය. තවද "නියත වශයෙන්ම මම නුඹලා දෙදෙනාටම අවංක උපදෙස් ලබා දෙන්නෙකු වෙමියි දිව්රා කිවේය" කෙසේ වෙතත් ආදම්තුමාට කලින්ම මෙම අවවාදය ලබා දී තිබුනේය. "ඕ:ආදම්! 'නියතවශයෙන්ම මොහු නුඹටද, නුඹගේ බිරියටද සතුරෙක් වන්නේය. එබැවින්, ඔහු නුඹලා දෙදෙනාව මෙම ස්වර්ගයෙන් පිටමං කිරීමට ඉඩ නොතබනු. එසේ වුයේ නම් නුඹ අභාග්‍යයවන්තයෙකු වනු ඇතැ'යි අපි පැවසුවෙමු" 

එසේ තිබියදීත් ඔවුන් දෙදෙනා සාතන්ගේ අවැසි බස් වලට රැවටීම නිසා ඔවුන්ගේ රහසිගත පෙදෙස් දිස් විය. "පසුව (සාතන්) එම දෙදෙනාවම රවටා ගත්තේය. ඒ අනුව ඔවුන් එම ගසෙහි (ගෙඩි) රස විඳින විට එම දෙදෙනාගේම රහසංග එම දෙදෙනාටම හෙළි විය. (එවිට) ඔවුන් දෙදෙනා ස්වර්ගයේ කොළවලින් ඔවුන්ව වසා ගැනීමට උත්සාහ කළහ. (එවිට) ඔවුන්ගේ සමිඳුන් ඔවුන්ගෙන්, 'නුඹලා දෙදෙනාටම මෙම ගස කෙරෙන් මා වැලැක්වූයේ නැද්ද? තවද සාතන් නියත වශයෙන්ම නුඹලාගේ සතුරා බව මා පැවසුවේ නැද්දැ'යි පැවසුවේය" එවිට අදම්තුමා මෙසේ පැවසිය.  "අපගේ සමිඳුනි! අපි අපටම අපරාද කර ගත්තෙමු. නුඹ අප කෙරෙහි ක්‍ෂමා කර, අප වෙත කරුණා නොකළේ නම් අප පාඩු වන්නන්ගෙන් වුවෝ වෙමු'යි කීවෝය" 

මෙම ප්‍රාර්ථනාව පිළිගත් අල්ලාහ් ඔවුන්ව පරික්ෂා කිරීම පිණිස යම් කාල සීමාවක් සඳහා මෙලොවට යැව්වේය. 
 
"(මෙතනින්) බසිනු, නුඹලාගෙන් සමහරු (තවත්) සමහරුන්ට සතුරන් වන්නෝය. නුඹලාට පොළොවෙහි නියමිත කාලයක් දක්වා වාසය කිරීමටත් ආස්වාදයක් ලෙසත් පත් කොට ඇත්තෙමු. (තවද) නුඹලා එහි වාසය කරන්නෝය. නුඹලා එහි මිය යන්නෝය. එහි සිටම නුම්බළාව නැවත නැගිටවනු ලබන්නෝය". "ආදම්ගේ දරුවනි! නුඹලාගේ රහසිගත පෙදෙස වැසීම පිණිසද අලංකාරයක් ලෙසද වස්ත්‍ර පහළ කර ඇත්තෙමු. එහෙත් තක්වා (හෙවත් බිය බැති කම) නමැති වස්ත්‍රය වඩාත් ශ්‍රේෂ්ට වේ. මේවා ඔවුන් උපදෙස් ලැබීම පිණිස අල්ලාහ්ගෙන් ලැබුණු වැකි වේ" තවද "ආදම්ගේ දරුවනි, සාතන් නුඹලාගේ දෙමව්පියන් දෙදෙනාගේ රහසිගත පෙදෙස් පෙන්වීම පිණිස ඔවුන්ගේ වස්ත්‍ර ඉවත් කොට ඔවුන්ව සවර්ගයෙන් පිටමං කල ආකාරයට නුඹලාවද ව්‍යාකුලත්වයෙහි නොගිල්විය යුතුය. නියත වශයෙන්ම නුඹලා නුදුටුවත් ඔහුද ඔහුගේ කණ්ඩායමද නුඹලාව බලමින් සිටිති. නියත වශයෙන්ම අපි විශ්වාස නොකරන්නන්ට සතාන්ව මිතුරන් කර ඇත්තෙමු" (කුරානය 7: 12-27).

අද බොහෝ අය දෙවියන් ලබා දී ඇති උපදෙස් වෙනුවට සාතන්ගේ මාර්ගය අනුගමනය කරති. එහෙත් විනිශ්චය දිනයේදී සතන් මිනිසාව මුලා කිරීමට නියමිතය. එදින ඔහු මෙසේ පවසන බව කුරානයේ දැක්වේ. 
 
"විනිශ්චය දෙනු ලැබූ කල, (සාතන් මෙසේ පවසනු ඇත) 'නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ් නුඹලාට සත්‍ය පොරොන්දුවක් දුන්නේය. මමද නුඹලාට පොරොන්දුවක් දුන්නෙමි; එහෙත් මම නුඹලාට ද්‍රෝහී වුයෙමි. මට කල හැකි වුයේ ඔබලාව ඇරයුම් කිරීමට මිස වෙනත් කිසිවක් සඳහා බලයක් තිබුනේ නැත, එහෙත් නුඹලා මට ප්‍රතිචාර දැක්වූයේය. එම නිසා මට දොස් නොකියනු, ඒ වෙනුවට නුඹලා, නුඹලාට ම දොස් පවරාගනු. මට දැන් නුඹලා වෙනුවෙන් උදව් කල නොහැකිය. ඔබලාටද මා වෙනුවෙන් උදව් කල නොහැකිය. නුඹලා මිට ඉහතදී මාව අල්ලාහ් සමග සම කිරීම මා ප්‍රතික්ෂේප කරමි. ඇත්ත වශයෙන්ම වැරදිකරුවන්ට හිංසාකාරී වේදනාවක්ම ඇත" (කුරානය 14:22).
 
සාතන් මිනිසාව ඍජුවම වැරදි කිරීම සඳහා පොළඹවන්නේ නැත. ඒ අනුව ඔහු මිනිසාව ක්‍රමානු කූලව වැරැද්ද දෙසට යොමු කරන්නේය. සතාන්ට අවනත වන අයද ඔහුගේ අඩි පාරේ ගමන් කරති. මේ හේතුවෙන් බොහෝ අය දෙවියන් සිටින බවට ශාක්ෂි දුටුවත් ඒවා විශ්වාස කරන්නේ නැත. තවත් සමහරු දෙවියන්ව විශ්වාස කලත් දෙවියන්ට සමානයන් තබන්නෝය. තවත් සමහරු දෙවියන් පෙන්වා ඇති මාර්‍ගය වෙනුවට වෙනත් මාර්ග වල හමන් කරන්නෝය. මේ නිසා සතාන්ව ස්වර්ගයෙන් නෙරපන අවස්ථාවේදී ඔහු පැවසූ දේ ඉටු වන්නේය. 

By Fasy Ajward. B.Sc(Sp.Phy) Hons.J. Pura.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Twiter:- thetrue_path





Comments

Popular posts from this blog

විශ්වය මැවූ දෙවි කෙනෙක් සිටීද? (Is there a God who created the universe?)

ජීවිතය පරීක්ෂාවක් වන්නේ ඇයි? (Why is life a test?)

ලෝක විනාශයට පෙර සිදුවීම් (Events before the end of the world)