සාතන් මිනිසාගේ සතුරෙක් වීමට හේතුව කුමක්ද? (What makes Satan an enemy of man?)


දෙවියන්ගේ නොයෙකුත් මැවීම් අතරින් සාතන්ද එක් මැවීමකි. එම සමුහයා ගින්නෙන් මවා ඇත. ඔවුන්ටත් මිනිසාට මෙන් තමන් කැමති තීරණයක් ගැනීමට හැකිය. සාතන්ට ඉබ්ලිස් යනුවෙන්ද ආමන්ත්‍රණය කොට තිබේ. ඉබ්ලිස් මුල් අවදියේදී දේවදුතයින් සමග ස්වර්ගයේ වාසය කළේය. එහෙත් දෙවියන්ගේ අණට අවනත වෙමින් ආදම් තුමාට නමස්කාර නොකිරීමේ වරදින් සාතන්ව ස්වර්ගයෙන් නෙරපා හරින ලදී. මෙම සිදුවීමෙන් පසු සාතන්  මිනිසාගේ පරම සතුරෙක් විය. මෙම සිද්ධි දාමය අල් කුරානයේ මෙසේ විස්තර කොට ඇත. "මා අණ කල කල්හි නුඹ සුජුද් නොකර සිටීමට හේතුව කුමක්දැයි ඇසු කල්හි ඉබ්ලිස්, 'මා ඔහුට වඩා උසස් වන්නෙමි, නුඹ මාව ගින්නෙන් මවා ඇති අතර ඔහුව කිරි මැටියෙන් මවා ඇතැ'යි පැවසුවේය".  එම අවස්ථාවේදී සාතන්ට මෙසේ නියෝග කරනු ලැබිය. "(අහෝ ඉබ්ලීස්) මෙම (සවර්ගයෙන්) නුඹ බැස යනු, උඩඟුකම පෙන්වීමට මෙය තැන නොවේ. එහෙයින් පිටවනු, නියතව නුඹ නිචත්වයට පත්වූවන්ගෙන් කෙනෙකු වන්නෙහිය" 

ඉබ්ලිස්ව ස්වර්ගයෙන් නෙරපන මොහොතේදී ඔහු විනිශ්චය දිනය දක්වා ජිවත් වීමට වරමක් ඉල්ලා සිටියේය. "(විනිශ්චය දිනයේදී) ඔවුන්ව නැගිටවනු ලබන දිනය තෙක් මට අවකාශ ලබා දෙනු මැනව"  ඔහුට එම වරම පිරිනමනු ලැබිය. "නියතව නුඹ අවකාශ දෙනු ලැබුවන්ගෙන් කෙනෙකි'යි අල්ලාහ් පැවසිය". ඉන් පසු සාතන් මෙම ප්‍රතිනඥාව ලබා දුන්නේය. "නුඹ මාව නොමගෙහි යැවු හේතුවෙන් ඔවුනට එරෙහිව නුඹගේ ඍජු මාර්ගයෙහි මා හිඳ ගනිමි. පසුව ඔවුන්ගේ ඉදිරිපසින්ද පිටුපසින්ද, ඔවුන්ගේ දකුණු පසින්ද වම් පසින්ද ඔවුන් හමුවට පැමිණෙන්නෙමි, එවිට ඔවුන්ගෙන් වැඩිදෙනෙකුව ස්තුතිවන්තයින් ලෙස නුඹ නොදකින්නේහි යැ'යි පැවසිය". 

සාතන් කල වරද හේතුවෙන් ස්වර්ගයේ සිට නෙරපනු ලැබිය. "නින්දාවට පත්කරනු ලැබුවෙකු ලෙසත් ශාප කරනු ලැබුවෙකු ලෙසත් මෙතැනින් පිට වනු. ඔවුන්ගෙන් කවරෙකු හෝ නුඹව පිලිබදිනවා නම් නියත වශයෙන්ම මම නුඹලා සියල්ලන්ගෙන් නිරය පුරවන්නෙමි" ඉන් පසු ආදම් තුමා හට මෙසේ පැවසිය.  "ඕ: ආදම්! නුඹද නුඹගේ බිරියද මෙම ස්වර්ගයෙහි වාසය කරමින් කැමති දෙයක් අනුභව කරනු; එහෙත් නුඹලා දෙදෙනාම මෙම ගසට ලං නොවනු. එසේ කලේ නම් නුඹලා අපරාදකරුවන්ගෙන් කෙනෙක් වන්නේයැ"යි පැවසුවේය. 

එසේ තිබියදීත් ආදම් තුමා සාතන්ගේ උගුලට හසුවී තහනම් කල ගසේ ගෙඩි කෑවේය. එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස ඔහුගේ නිරුවත හෙළිවිය. එම කරුණ කුරානයේ මෙලෙස විස්තර කොට තිබේ. "එවිට සාතන් ඔවුන්ගේ රහසිගත පෙදෙස වසා ඇති දේ ඉවත් කරවා ගැනීම පිණිස (මොවුන් දෙදෙනා වෙත පැමිණ), 'නුඹලා දේවදුතයින් දෙදෙනෙකු ලෙස නැත්නම් ස්ථිරව සිටිනු මිස නුඹගේ සමිදුන් නුඹව මින් වැළැක්වුයේ නැතැ'යි පැවසිය. තවද "නියත වශයෙන්ම මම නුඹලා දෙදෙනාටම අවංක උපදෙස් ලබා දෙන්නෙකු වෙමියි දිව්රා කිවේය" 

එහෙත් සාතන් ආදම් තුමාටත් ඔහුගේ බිරියටත් සතුරෙක් බව කලින්ම දැනුම් දී තිබුනේය. "ඕ:ආදම්! 'නියතවශයෙන්ම මොහු නුඹටද, නුඹගේ බිරියටද සතුරෙක් වන්නේය. එබැවින්, ඔහු නුඹලා දෙදෙනාව මෙම ස්වර්ගයෙන් පිටමං කිරීමට ඉඩ නොතබනු. එසේ වුයේ නම් නුඹ අභාග්‍යයවන්තයෙකු වනු ඇතැ'යි අපි පැවසුවෙමු" 

කෙසේ වෙතත් ආදම් තුමා සාතන්ගේ රැවටීමට හසුවී තහනම් ගසේ ගෙඩි කෑම නිසා ස්වර්ගයෙන් පහ කරනු ලැබිය. "පසුව (සාතන්) එම දෙදෙනාවම රවටා ගත්තේය. ඒ අනුව ඔවුන් එම ගසෙහි (ගෙඩි) රස විඳින විට එම දෙදෙනාගේම රහසංග එම දෙදෙනාටම හෙළි විය. (එවිට) ඔවුන් දෙදෙනා ස්වර්ගයේ කොළවලින් ඔවුන්ව වසා ගැනීමට උත්සාහ කළහ. (එවිට) ඔවුන්ගේ සමිඳුන් ඔවුන්ගෙන්, 'නුඹලා දෙදෙනාටම මෙම ගස කෙරෙන් මා වැලැක්වූයේ නැද්ද? තවද සාතන් නියත වශයෙන්ම නුඹලාගේ සතුරා බව මා පැවසුවේ නැද්දැ'යි පැවසුවේය" 

ආදම් තුමා තමන් කල වරදට මෙසේ සමාව අයද සිටියේය. "අපගේ සමිඳුනි! අපි අපටම අපරාද කර ගත්තෙමු. නුඹ අප කෙරෙහි ක්‍ෂමා කර, අප වෙත කරුණා නොකළේ නම් අප පාඩු වන්නන්ගෙන් වුවෝ වෙමු'යි කීවෝය" 
 
ආදම් තුමා කල වරද හේතුවෙන් ඔහුගේ දරුවන්ට ලෞකික ජීවිතය පරීක්ෂාවක් විය. මෙම පරීක්ෂාවෙන් ජය ගත් සැමට නැවතත් ස්වර්ගයට වරම් ලැබිය හැකිය.

"(මෙතනින්) බසිනු, නුඹලාගෙන් සමහරු (තවත්) සමහරුන්ට සතුරන් වන්නෝය. නුඹලාට පොළොවෙහි නියමිත කාලයක් දක්වා වාසය කිරීමටත් ආස්වාදයක් ලෙසත් පත් කොට ඇත්තෙමු. (තවද) නුඹලා එහි වාසය කරන්නෝය. නුඹලා එහි මිය යන්නෝය. එහි සිටම නුම්බළාව නැවත නැගිටවනු ලබන්නෝය". "ආදම්ගේ දරුවනි! නුඹලාගේ රහසිගත පෙදෙස වැසීම පිණිසද අලංකාරයක් ලෙසද වස්ත්‍ර පහළ කර ඇත්තෙමු. එහෙත් තක්වා (හෙවත් බිය බැති කම) නමැති වස්ත්‍රය වඩාත් ශ්‍රේෂ්ට වේ. මේවා ඔවුන් උපදෙස් ලැබීම පිණිස අල්ලාහ්ගෙන් ලැබුණු වැකි වේ" තවද "ආදම්ගේ දරුවනි, සාතන් නුඹලාගේ දෙමව්පියන් දෙදෙනාගේ රහසිගත පෙදෙස් පෙන්වීම පිණිස ඔවුන්ගේ වස්ත්‍ර ඉවත් කොට ඔවුන්ව සවර්ගයෙන් පිටමං කල ආකාරයට නුඹලාවද ව්‍යාකුලත්වයෙහි නොගිල්විය යුතුය. නියත වශයෙන්ම නුඹලා නුදුටුවත් ඔහුද ඔහුගේ කණ්ඩායමද නුඹලාව බලමින් සිටිති. නියත වශයෙන්ම අපි විශ්වාස නොකරන්නන්ට සතාන්ව මිතුරන් කර ඇත්තෙමු" (කුරානය 7: 12-27).

සාතන් මිනිසාගේ පරම සතුරෙක් බව තේරුම් ගෙන ජිවත් වන සෑම කෙනෙකුටම සවර්ගය ලැබීමට නියමිත ය. එහෙත් සාතන්ගේ මුලාවට ලක්වූ අය මරණයෙන් පසුද මහා පාඩුවක් ලැබීමට නියමිතය. "විනිශ්චය දෙනු ලැබූ කල, (සාතන් මෙසේ පවසනු ඇත) 'නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ් නුඹලාට සත්‍ය පොරොන්දුවක් දුන්නේය. මමද නුඹලාට පොරොන්දුවක් දුන්නෙමි; එහෙත් මම නුඹලාට ද්‍රෝහී වුයෙමි. මට කල හැකි වුයේ ඔබලාව ඇරයුම් කිරීමට මිස වෙනත් කිසිවක් සඳහා බලයක් තිබුනේ නැත, එහෙත් නුඹලා මට ප්‍රතිචාර දැක්වූයේය. එම නිසා මට දොස් නොකියනු, ඒ වෙනුවට නුඹලා, නුඹලාට ම දොස් පවරාගනු. මට දැන් නුඹලා වෙනුවෙන් උදව් කල නොහැකිය. ඔබලාටද මා වෙනුවෙන් උදව් කල නොහැකිය. නුඹලා මිට ඉහතදී මාව අල්ලාහ් සමග සම කිරීම මා ප්‍රතික්ෂේප කරමි. ඇත්ත වශයෙන්ම වැරදිකරුවන්ට හිංසාකාරී වේදනාවක්ම ඇත" (කුරානය 14:22).
 
කෙසේ වෙතත් සාතන් මිනිසාගේ පරම සතුරෙක් බව දැනදැනත් බොහෝ අය ඔහුගේ අඩිපාරේ ගමන් කොට සවර්ගය අහිමි කර ගන්නේය. එය වචනයෙන් කිව හැකි පාඩුවක් නොවේ. 

By Fasy Ajward. B.Sc(Sp.Phy) Hons.J. Pura.
Ex: Research officer at Ceylon Institute of Scientific and Industrial Research.

Twiter:- thetrue_path





Comments

Popular posts from this blog

ඉස්ලාම්, ආදම් තුමා පටන් මුහම්මද්(ﷺ) තුමා දක්වා (Islam, from Adam to Muhammad (ﷺ))

දෙවියන් මිනිසාට ලබා දී ඇති දායාදයන් ගැන ඔබ සිතා බැලුවාද? (Have you thought about the gifts God has given to man?)

පින් දහම් කරන සමහර අය නිරයට යන්නේ ඇයි? (Why do some people who do good deeds go to hell?)